Har meget ujænt gulv, kan jeg lægge træ ud inden selvnivellerende spartelmasse?

Min stue består af 2 rum, fra hvor der tidligere har været en mur imellem dem er der nu en ret markant hældning i det lille rum (10 kvm) væk fra det store rum. Da jeg ønsker at lægge laminatgulv skal det være plant. Men jeg kan se at når hældningen over 2 meter er noget der ligner 3 cm bliver det en absurd mængde spartelmasse, er der noget i vejen for at lægge træfiber/krydsfiner plade ud og så selvnivellerende spartelmasse over så jeg ikke skal bruge så sindsyg meget spartelmasse ?


Thor
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det dur simpelt hen ikke. Men når det er så meget kan du pudse det op som når man laver slidlag. Start med at smøre  beton  med betobinder.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg går ud fra at det er et trægulv du skal nivelere? 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har skrevet som om det var beton gulv. Ved trægulve er det muligt at fylde noget op på forrhånd, men det skal fastgæres godt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Alle, tak for de foreløbige svar - der er tale om et trægulv under.

Thor
Det hurtigste er at pille gulvet op og nivellere ud. Gulvfiner på og s` klik, klik.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også