Bilen starter periodisk ikke

en ældre peugoet 206 CC fra 2007(8) som vanligt starter. har nu 2 gange ikke villet starte, hvor motoren klikker. Jeg synes det lyder voldsomt i forhold til at det skulle være starteren der klikker?
Hvad kunne det ellers tyde på. det forekommer og så efter 15 min, kan man være heldig den vil starte igen.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan let være starteren der er problemet. Med en så gammel bil kan man forvente lidt af hvert. Du kan f.eks. købe en renoveret startel, eller blot købe hos autoophugger. Det mest sikre er renoveret starter.

Søren O
Batteriet er gammelt(tror jeg). Jeg har ladet det op og nu starter den igen. Så enten generator der ikke lader batteri, eller noget stel forbindelse siden det kommer periodisk 🤨
Ja det kunne godt være fordi der mangler power på batteriet, er batteriet ved at være dårligt, skal der ikke meget til før den mangler strøm til at starte.
Det gode er så et batteri er billiger og nemmere at skifte, end starteren. 
Men tjek lige forbindelserne til batteriet først, og evt få målt ladespændingen.

Vi prøver igen, i morgen --
På min Mondeo 2,0 2003 viste det sig dog, at batteriet var årsagen til at min sommetider klikkede og ville ikke starte. Da jeg så fik ladet batteriet bare lidt mere op, var der ingen problemer. Så ja, det skyldes manglende strøm/power på batteriet der er årsag til det klikken.

Mvh.

Spooky.M
--------------------------------------------------------------------------
■- Hvis det er nemt at lave, så få dog andre til det -■
Annonce
Batteriet blev skiftet og der har siden da ingen problemer været :) 
*BÅÅM* Så er alting jo som det jo bør være. Det er sq dejligt når det bare virker.  

Mvh.

Spooky.M
--------------------------------------------------------------------------
■- Hvis det er nemt at lave, så få dog andre til det -■
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis