Maling? Filt? Spartling?

Hej:)
Jeg er 17 så sorry at jeg måske stiller dumme spørgsmål men ved ikke så meget omkring det.

Lige nu har jeg savsmuldstapet på væggene der er malet gule som har været der siden 80’erne, det er virkelig grimt og vil gerne vide hvordan jeg kan få taget det ned.

Troede at man bare kunne få det revet ned også male væggene men fandt så ud af i dag at der er noget der hedder glasfilt og at det er svært at sætte op men at man i stedet også kan spartle hele væggen? Jeg er virkelig forvirret og vil bare gerne ha taget det ned nemmest og hurtigst muligt men ved ikke hvordan.

Tak på forhånd
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad består muren af? beton/mursten eller gips?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tror beton, men sætter et billede ind 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gå igang med sådan en her.
https://www.jemogfix.dk/tapetskraber-100-mm-stiwex/6134/9040152/

Bare til det grove. Og når det grove er væk, slasker du vand på det som sidder tilbage (ligesom det til venstre i fotoet), for at opløse papiret og nemmere få det af.

Når du har fjernet al tapet skal du formentlig spartle muren, men det kan vi se når du er nået så langt.

Søg på "spartling spartle mur" etc her i forummet når du kommer så langt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen
Her et halvt år senere har jeg faktisk fået pillet det ned😂
Tak for hjælpen, men jeg er lidt forvirret over hvad jeg skal gøre nu.

har fået fjernet tapetet og nu tænker jeg at jeg skal pletspartle også fuldspartle, skal jeg så efter det sætte glasfilt op?

Virker den her rækkefølge?
1. Fjern tapet•
2. Pletspartle
3. Grundrens
4. Fuldspartle
5. Glasfilt?
6. Male
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også