Kan det være rigtig?

Hej lds’ere.
Min kæreste og jeg er mit i et huskøb men tilstandsrapporten er udløbet her den 1/9
Det betyder at vores bank ikke vil give et tilbud på ejerskifeforsikring men mægler siger at der ikke vil blive lavet en ny, da vi så huset mens den var gyldig. Hun ville dog tilbyde os en anden ejerskifteforsikring men vi er skeptiske.
Huset er dødsbo, hvis det er relevant
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den forsikring, som mægler tilbyder, dækker det samme som bankens, så tag da den.

 

Det har stor relevans at det er et dødsbo. Alle normale huskøbere ville få lavet en ny da en gyldig tilstandsrapport ved salgets gennemførsel (samt deling af ejerskifte prisen) er en forudsætning for at sælger ikke kan drages til ansvar for skjulte fejl og mangler.
Men for et dødsbo gælder der andre regler. Boet kan generelt ikke drages til ansvar for noget (det er der en lang række årsager til).

Hvis mægler faktisk kan finde et selskab der vil tegne en gyldig forsikring på en udløbet tilstandsrapport skal i bare tage den. Men kræv for guds skyld at det står eksplicit i tilbud og police fra forsikringen at de er bekendt med at tilstandsrapporten udløb før handels gennemførsel og at det ikke har betydning for forsikringen. Jeg tvivler på at et seriøst selskab vil gå med til det. Umiddelbart lyder det som en klassisk ejendomsmægler røverhistorie 

Den anden vej at gå er at kræve et klækkeligt nedslag med henvisning til at boet ikke har ansvar. Det burde i faktisk gøre selvom i tegner forsikring, men uden forsikring skal det være så meget større.

Hvis rapporten er udløbet har huset jo også ligget længe så det kan ikke være helt nemt at få solgt 

Ask
Det skulle stå at alle normale hussælgere ville få lavet... 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis