gulspartel på gamle klinker

hvordan bruger jeg flydende gulvs partrel

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg mente selvfølgelig selv nivilerende spartel masse
Du følger vejledningen på emballagen (eks). Og husker at "selvnivellerende" betyder at du selv skal nivellere. Det falder ikke derhen hvor du gerne vil have det helt automatisk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Som en der selv har prøvet at stå med det vil jeg lige advare om at det ikke er helt simpelt hvis du ikke har prøvet det før.

Som Christian skriver så er det kun små forskelle som massen selv nivellere, og da den samtidig tørre ganske hurtigt så kræver det håndelag at få et godt resultat.

Du skal starte med at have helt styr på dine fremtidige niveauer, hvor skruer der er sat i gulvet i korrekt højde, alternativt klodser limet op sådan at du kan styrer topniveauet på massen efter dem (og her skal der være ret mange punkter. Du har brug for at der alle steder på gulvet er noget du kan styre din efter når du trækker en spartel eller lignende henover massen.

Hvis du kan så find en ven så i er to til at lave arbejdet. En del løbende blander mere spartelmasse og en som hælder ud og fordeler.

Derudover er det vigtigt at have super godt lys. Mit projekt i en kælder gik ret galt første gang fordi lyset ikke var godt nok til at jeg kunne se ujævnhederne i den våde (og derfor ret blanke) masse.

Ask
Rigtig gode råd ovenfor. Hvis man bruger det på sugende overflader f.eks gammel beton gulv så er det godt at smøre med betobinder dagen før. så suger det ikke vandet så hårdt ud af spartelmassen. Du skriver på gamle klinker, så jeg regner med at de ikke suger så kraftig.
Hvis du skal lave det alene, så forbered blande processen godt. Der er ikke tid til at vente på at vandhanen skal give 5 liter vand. Opmål de 5 liter ( eller som der står på produktet ) i hver sin spand, og hav boremaskine med pisker klar. Sækken lægges på en skammel ved siden af spanden så det er nemt at hælde produktet i under omrøring. Så skal du nogenlunde færdiggøre fra en ende af.
Man anbefaler en pigrulle til fordeling, men det er lykkedes for mig med en 100 cm vaterpas og en 40 cm spartel.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også