Hvor tit skifter man jord i sit drivhus?

Jeg tænker på, om det er optimalt at skifte jorden hvert år, når man dyrker de samme afgrøder?

Venlig hilsen Louise 
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har et par andre spørgsmål om drivhus. Det ene kan du jo selv google dig til lisså godt som jeg. det drivhus du så nævner kender jeg ikke men det ligner reklame. Til det som denne tråd omhandler så er der mange forskellige meninger om emnet. Camilla Plum siger at det ikke er nødvendigt at skifte jorden bare den får noget vel omsat kompost hver år. Nu har jeg kun drivhus på 2. år, det første år fyldet jeg kompostjord fra genbrugspladsen i højbedene. I år skiftede jeg de øverste 5cm også med muld fra genbrugspladsen. Det har været upåklageligt. Næste år tænker jeg at jeg udlægger noget komposteret kogødning. det er der plads til uden at fjerne noget jord. Jeg dyrker kun tomater.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak for svar, Kovas.
Nu har jeg tilmeldt mig herinde for at deltage aktivt i forummet, så jeg håbede også det ville være okay at spørge ind til nogle spørgsmål jeg har gået og tænkt over, måske evt. få nogle råd med på vejen fra folk der har mere erfaring end jeg. Det er vel b.la. det forums er til for :-) Og som du selv nævner er der delte meninger. Derfor synes jeg at det er federe at høre folks erfaring herinde fra, end en evt. google søgning.
Mht. til det drivhus jeg har overvejet at købe - så ville jeg da mene at det er ekstrem dårlig reklame, når jeg slet ikke linker til hjemmesiden det kan købes på..... Men tro hvad du vil
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Jeg synes det er grineren at du bliver mopset over at jeg mistænker at det er reklame når du nævner et bestemt drivhus ved navn (så kan vi alle begynde at google det) hvorefter du uden at nogen har spurgt om det reklamere for en bestemt hjemmeside. Hvor du henholder dig til at Njord også har liket til bolius. Forskellen er bare at bolius sælger jo ikke andet end viden.
Så kom bare med nogle relevante spørgsmål og du vil sikkert også få nogle fornuftige svar.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Prøv at stille spørgsmålet her    https://www.havenyt.dk/forum/  

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg prøver Havenyt.dk i stedet for. Tak skal du have Karl Smart (y)

Kovas: Jeg bliver skam ikke mopset :-) som sagt, må du tro hvad du vil.
Hjemmesiden jeg har linket til, er en gratis portal der giver et overblik. Ergo går jeg ikke ud fra at de tjener noget som helst på deres brugere - Så for at bruge dine egne ord, så sælger de vel også kun viden. Jeg har andre ting at bruge tiden på, end at sidde her og skulle forklare mig overfor dig. Så jeg håber vi kan lade den lægge her.
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Lad være med at omtale den linkede portal som "de". Som nævnt i en anden tråd, kan jeg jo se, at du er tilknyttet websitet. Det er brud på vores meget enkle ordensregler her på LDS at reklamere i forummet - og det er i strid med markedsføringsloven, at lave skjult reklame, som du gør.

Til jer andre: Jeg blokerer brugerprofilen nu.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis