Hæk vokser ikke på "udsatte" steder

Jeg plantede en kirsbærlaurbærhæk for lidt over et år siden. Det var næsten 700 planter som blev købt som barrodsplanter (omkring 30cm høje). De er nu eksploderet i størrelse, hvilket er super fedt. Der er dog nogle enkelte steder hvor planter ikke er vokset meget og ikke har så mange blade. Det er der hvor der står træer i hækken. Min teori er, at træerne tager vandet fra jorden og ikke efterlader så meget til hækken.
Så hvad kan man gøre ved det? Det er sommerhus, så jeg kan ikke vande hele tiden. Jeg har prøvet at lægge en sivslange, men vores vandtryk er ikke højt nok til at levere vand gennem hele slangen.
Det skal siges, at der blev vandet MEGET i det første halve år.
Kan jeg gøde?
Vil planterne selv med tiden udvikle så lange rødder, at de kan finde vand nok?
Kan problemet være noget andet?

-I reject reality and substitute my own.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg plantede for år tilbage ligusterhæk og her var det samme, at under et par store træer gik det rigtigt langsomt med at blive til tæt hæk. Ja faktisk gik der mere end lang tid, men i dag er hækken blevet ganske pæn.

Jeg tror ikke du kan gøde dig ud af problemet, for det er træerne der stjæler både vand, næring og ikke mindst lys fra din hæk. Så du bliver nød til at væbne dig med tålmodighed, til planterne selv finder deres styrke, eller den ultimative at fjerne træerne (hvilket jeg mener er et dårligt forslag)  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis