Multipor, armeringsnet eller ej?

Hej,

Vi har fået muret endegavlene op indvendigt, med multipor blokke ifm totalrenovering af 1 sal i murermesterhus. Mit simple spørgsmål er: Er det nødvendigt at bruge armeringsnet ved opbygning af disse vægge? Tænker at ideen er at nettet skal modgå evt fremtidige revner! Men hvor stor er risikoen ved ikke at bruge dette armeringsnet?

https://www.xl-byg.dk/goer-det-selv/huset-inde/isolering/isoler-med-byggeklodser.htm

Et følgespørgsmål: Multipor ift kalciumsilikatplader! Hvad hælder folk til? Så vidt jeg kan se, er multipor billigere og sværere at hænge ting op i (porøst), men hvor stor er forskellen reelt?

Alle input er velkomne!
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Multipor er meget blødt så det er ikke bare revner du undgår med nettet, men også knubs. 
Den anden plade er en hel der hårdere, jeg vil sige der er stor forskel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ok, så ville du bede håndværkerne om at gøre det om, altså bryde ned, så armeringsnettet kan komme på plads!! Eller skal vi leve med det?
Faktisk havde vi fået fortalt at de ville bruge kalciumsilikat plader, som vi lidt tilfældigt opdagede i stedet var multipor..
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med at bryde ned, nettet skal jo yderst?

Men ring til Ytong her i Danmark og få deres anbefalinger. Du må meget gerne skrive dem her.
Har de sat noget oven på Multipor pladerne?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
De har sat blokkene på plads, som jeg tænker de skal, hvorefter de har spartlet vægen op. Som jeg har forstået brugen af nettet, så skal det ligesom skubbes ind i massen ifm spartlingen.
Ift nedbryde, mener jeg blot, om de skal bryde spartelmassen ned igen, så blokkene er frie, og så spartle igen, med armeringsnet.?
Du har ret, det skulle indsættes ved 1. spartling. Man kan måske tilføje det uden at bryde noget ned, det kræver selvfølgelig så en ny omgang spartling til sidst. Men ring til Ytong de har svaret.
Lige til opfølgning. Fik følgende svar fra firmaet:

Armeringsnettet er for at gøre din overflade stærkere.

Multipor er jo et meget porøst materiale, så for at undgå skader/buler og lignende bruger man armeringsnettet.

Så det vil jeg klart til hver en tid anbefale.


Har nu fået mine håndværkere til at inkludere det, ved en ny omgang spartling. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også