Hjælp til skydedør der ikke går vinkelret på væggen

Hej Alle

Jeg skal lave en skydedørsløsning hvor døren ikke kommer til at ramme væggen i låsesiden vinkelret - men snarerer i ca 35 grader.

Er der nogen herinde der har en god ide til hvordan jeg kan få det pænt?
Jeg har forsøgt med en primitiv tegning som forklaring... min bekymring er om man kan få det pænt der hvor døren rammer væggen... Indersiden af døren - der hvor den gaber, er i et viktoalierum - så ingen ser det fra den side. Men bliver det grimt udefra?
(Brun = dør)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jo ikke gabe ude fra, men kun inde i selve rummet.

Hvis du vil gøre noget ved det, kunne du måske bygge en lille vinkel på væggen, der hvor døren rammer? Bare sådan en lille vinkel, så den laver et knæk og bliver i samme vinkel som døren. 

Mvh. Christian M
 

uldal skrev den 09-09-2019 06:40:32

Skær et stykke regal til, fra gulv til loft, med samme vinkel som væggen, som døren kan glide ind bag . Som din tegning ser ud, vil døren ikke slutte tæt hele vejen op.

Nemlig - og jeg gætter på at den ikke vil være til at justere fordi den kører skråt på... 

God ide :)

Hvorfor mener i ikke, at den vil være tæt hele vejen op? Den kan jo justeres på samme måde som hvid den gik lige ind på... 

Mvh. Christian M
 

Må tilstå at jeg ikke ved hvorfor den er sværere at få lige - men synes min fornuft siger, at hvis noget ikke går vinkelret på - kombineret med at væggen helt sikkert ikke er lige, så er det svært at få til at slutte helt tæt.
Tror jeg går med en lille kant som kan skjule lukningen. Tak for input.
Men er væggen ikke lige (behøver ikke at være i lod, bare den ikke buler ud og ind) vil den jo aldrig slutte tæt, uanset om døren går lige på eller ej... 

Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis