Fremmed Drone

Min ældre nabo kom forleden ned og spurgte om jeg visdte, hvad der lå i hans have. Det var så en drone, som var landet bag en busk. vægten er højere end 250 gram, så fører skal jo have certifikat til den og må i øvrigt ikke flyve ind over andres bopæl i byzone. I princippet kan det være nogle smarte tyve, der lusker lidt rundt og checker. Til sagen: på HD-kameraet sidder en slids, der kan ligne input af sd-kort el. lign. Er der mulighed for at udlæse dette? Og hvad er jeres råd til videre handling. Modellen er en SYMA, 4-propel og i prislejet ca. 1500 kr.
Vh. Carsten

 

Min ældre nabo kom forleden ned og spurgte om jeg... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
LL1 skrev den 11-09-2019 11:47:13

Kommer an på hvilket bevis man har, om hvor man må flyve.

 Ikke nødvendigvis. Der er mange områder hvor man må flyve med droner, uden særlige tilladelser eller beviser. Og alt efter dronens vægt. 

I Naviairs app “Droneluftrum” kan man se hvilke områder man må flyve i.
Fx er der flyveforbud over Roskilde Fjord, da den er kategoriseret som et naturreservat. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Mysteriet løst - det var en nabo længere nede ad vejen, som åbenbart havde mistet herredømmet, og maskinen så havnet på forkert parcel. Ejermand blev sporet med hjælp fra lokal drone klub, hvor han er medlem og bruger den sikkert også til lidt erhverv. Har fulgt debatten herinde - tak for jeres gode info - brugte heldigvis ikke tid på yderligere efterforskning, men den kunne jo have været mere lyssky..  

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis