Fremmed Drone

Min ældre nabo kom forleden ned og spurgte om jeg visdte, hvad der lå i hans have. Det var så en drone, som var landet bag en busk. vægten er højere end 250 gram, så fører skal jo have certifikat til den og må i øvrigt ikke flyve ind over andres bopæl i byzone. I princippet kan det være nogle smarte tyve, der lusker lidt rundt og checker. Til sagen: på HD-kameraet sidder en slids, der kan ligne input af sd-kort el. lign. Er der mulighed for at udlæse dette? Og hvad er jeres råd til videre handling. Modellen er en SYMA, 4-propel og i prislejet ca. 1500 kr.
Vh. Carsten

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Aflever til politiet.......
De fleste bærbare computere har slids til at indsætte sd kort. I stifinder kan man så se flioversigt og åbne dem medmindre de er krypterede. Så jeg ville kigge før jeg afleverede til politiet.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
...Så jeg ville kigge før jeg afleverede til politiet...

Ja, det var da også lidt det jeg tænkte. Men så vidt størrelsen er det et mikro sd, så jeg skal bruge en adapter, eller måske mobilen. Prøver det lige af ved lejlighed.. 

 

Jeg tænker det må være brud på brevhemmeligheden, hvis du tilegner dig viden, der ikke er tiltænkt dig, ved at undersøge indholdet af SD kortet..

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Hvad loven siger ved jeg ikke.. Husk at have opdateret din virus scanner og frakoblet internettet inden du smider en fremmed persons sd kort i din maskine 😏

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Annonce
speddy skrev den 09-09-2019 22:12:46

Jeg tænker det må være brud på brevhemmeligheden, hvis du tilegner dig viden, der ikke er tiltænkt dig, ved at undersøge indholdet af SD kortet..

Vrøvl. Det omvendte er tilfældet. Vedkommende der har lavet optagelserne er på den forkerte side af loven.

Brevhemmelighed drejer sig om kommunikation, ikke om ulovlige videooptagelser.

Bent Andersen skrev den 10-09-2019 21:44:46

Vrøvl. Det omvendte er tilfældet. Vedkommende der har lavet optagelserne er på den forkerte side af loven.

Brevhemmelighed drejer sig om kommunikation, ikke om ulovlige videooptagelser.

 Vi er ikke enige.

At en person evt bryder loven, giver ikke dig specielle rettigheder.
Noget andet er så at der næppe er billeder på SD kortet - hvis der er optaget noget, er det formodentligt streamet direkte.
Hvis man er mistroisk, kan SD kortet til gengæld indeholde både virus og trojanere, der kan inficere den PC de bliver sat i.
Sansynligheden taler nu nok mest for nogen knejter, der har mistet deres legetøj...

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Dronen kan være sat i luften fra et sted hvor flyvning er tilladt og så være blevet taget af vinden.

Der skal ikke meget vind til før sådan en lille drone driver med, og så kan det være umuligt at styre imod!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Kommer an på hvilket bevis man har, om hvor man må flyve. 
Takker for svar - løsningen bliver, at jeg afleverer den et par huse længere nede. De arb. begge ved politiet og så vi de sikkert hvad der skal ske videre.  

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis