Mørke pletter på plader under tagpap

Hej med jer. Er i gang med renovering SF hus og har lige fjernet gipsplader og isolering i loftet som jeg vil erstatte med nyere materialer.

Træpladerne der ligger under tagpappet er dog noget mørke i det. Er det noget jeg skal bekymre mig om?

På forhånd tak for hjælpen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne se ud som om at taget er eller har været utæt. Prøv at undersøg det nærmere ved at måle fugtigheden i træet i hele området.

Hvis du kan finde frem til hvor på taget at utætheden er ved at kigge på plamagerne, så må du op på taget og kigge efter samlinger der ser utætte ud.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja det lyder mere sandsynligt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for jeres svar. Tror I det er noget der skal behandles eller evt. skiftes?
Svamp dør af sig selv når det tørrer ud.

Evt råddent træ skal udskiftes hvis det har svækket konstruktionen. Men det kan jeg ikke vurdere om det har.

Når du skal opbygge det påny, skal du rådføre dig igen, så du ikke kommer til at så i samme situation igen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Er det ikke ret normalt, at der dannes skimmelsvamp på undersiden af krydsfiner med tagpap? Det er noget med limen i krydsfineren der skaber det...
Jeg brændte to lag tagpap på min nye garage sidste år og præcist som ventet, er der også begyndt at komme sorte plamager på undersiden af tagkrydsfineren. Og her mangler i øvrigt ikke ventilation ;-)

Enten lever man med det eller også bruger man rupløjede tagbrædder, hvor skimmel ikke skulle blive dannet. Jeg valgte dog det første. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Mange tak for hjælpen. Jeg prøver at melde det til ejerskifteforsikringen og se om de sender en ud til at kigge på det før jeg begynder at bygge op igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis