Fliser omkring stikkontakt

Jeg skal lave en udskæring omkring en stikkontakt. Vil det holde hvis jeg skærer så tæt på kanten på flisen, eller bør jeg bare fuge rundt om flisen i stedet for?
Eller må jeg skære noget af den grå pudsring, og lade flisen gå lidt ind over dåsen?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den grå pudsring skæres væk. og det røde låg tages af. Hvis du er bange for at der komme fliselim ind så kan du eventuelt fylde lidt avispapir ind i stedet. Det er nemmere at få ud hvis flisen har lidt kanter.
Du skærer bagfra med diamant klinge en del riller som gør din flise svag på det sted du ønsker det. Bagpå må riller godt gå lidt længere end stregen, men foran kun til stregen. Så vil der komme et hul på midten som måske ikke er stort nok. Flisen limes fast men godt med fliselim lige omkring dåsen, så der ikke er luft bagved.
Når det hele er hærdet kan du med en lille mejsel, en gammel skruetrækker eller lign. hugge små flis af flisekant hele vejen rundt indtil stikkontakt kan monteres.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Som det ser ud til, hvor du holder stikkontakt rammen så tror jeg Kermit_369 har ret.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for jeres svar. Jeg tror jeg prøver versionen med hullet i flisen først, da jeg synes der vil komme lige rigeligt fuge ovenover ellers.
Kan flisen holde uden at knække? 

Ja ovenover skal du have en hel flise, men du kunne godt skære hjørnet af og stadig få et flot resultat.
Men sidste billede vidner jo om at det kan lade sig gøre. Når den er limet fast holder den lige så godt som alt andet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis