Vaskemaskine slår hfi-relæ fra

Hjælp!

Vores vaskemaskine slår hfi-relæet fra lige så snart vi tænder for den. Troede det var varmelegemet og har derfor pillet det ud. Men det ser ud fuldstændig som nyt. Jeg har også mekket på det og der er forbindelse.

Spørgsmål:
- KAN det alligevel være varmelegemet det er galt med?
- Hvad kan det ellers være?
Er ikke voldsomt interesseret i at betale penge for en reparatør, hvis det alligevel ikke kan betale sig at reparere.

På forhånd tak for hjælp/gode råd :-)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal sætte varmelegeme i igen, men uden at sætte ledninger på. Og så skal du tage ledninger fra på udpumpning også, da det er det første der går i gang. Hvis relæ stadig slår fra kan det være radiostøj kondensator der sidder hvor strømmen kommer ind. Denne kan faktisk godt undværes.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Den kan du bare bestille og montere. Lågebælg skal afmonteres på yderkappen ved at fjerne det stykke tråd der holder den på plads i kanten.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay - hvordan får man fat i den tråd og fjerner den uden at ødelægge bælgen?

Kan man alternativt tage toppladen af og komme til den vej?
Nu fik jeg skiftet dørlåsen - det løste heller ikke problemet.

Den tager strømmen lige snart et hvilket som helst program sættes igang, og er splitsekund efter låsen er altiveret.

Jeg har taget et billede af kondensatoren tror jeg, men der er en del ledninger synes jeg. Hvis jeg fjerner den, hvordan kan jeg så samle ledningerne igen?

Se vedlagte billede.
Annonce
Fik frakoblet kondensatoren men problemet er ikke løst. Så er der vel kun pumpe og motor tilbage???
Som tidligere skrevet tag ledninger af de komponenter der er mistanke til. Motoren sidder med et samlet stik og der er der måske også på pumpen. Så kan du se om relæet stadig slår fra, for hvis det er tilfældet er de 2 frikendt.
Hvordan fik du overhovedet mistanke til dørlås.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mistanken til dørlås kom efter at have læst på nettet, at det også er en typisk fejl, når HFI-relæet går.
Har nu også koblet pumpen fra - problemet er der stadig. Så er der vel kun motoren tilbage.....
Tja der er jo også andre muligheder, men fortsæt med motoren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis