Montere Danfoss Living på gamle radiatorventiler/skifte ventiler

Hej.

Jeg har nogle gamle radiatorer fra 70'erne. Se billedet nederst

Jeg synes ikke at de virker så fantastisk, og vil derfor gerne montere et intelligent varmesystem ala Danfoss Living.

Danfoss siger dog at mine TA-RVT ventiler ikke passer med systemet, og jeg kan heller ikke finde andre systemer der er kompatible.

Så jeg tænker at jeg da bare skifter ventilerne. Men hvordan gør jeg dette i praksis? Vi har naturgasfyr, så jeg kan godt tage noget af vandtrykket/slukke anlægget før jeg går i gang.

Jeg går ud fra at omløberen skal af, og så skal jeg have købt en ny ventil fra Danfoss der passer til omkredsen på røret. Men jeg er lidt usikker på fremgangsmåden. Er der nogen med erfaring der kan give lidt tips? :-)

Dbh.
Morten

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vil opsætte urstyrede radiatortermostater, når det er dig der kan styre fremløbstemperaturen?
Hvis dine radiatortermostater kniber efter ur ned, kører fyret mod lukkede radiatorventiler og begynder at pendle som en kohale med et røggastab koster dig dyrt

- Beregn energisignatur for dit hus - gern ud fra de sidste 3..5 års klimakorrigeret forbrug
- Korriger din varmekurve derefter.
- sæt tidsprogrammer på fremløbstemperaturstyring efter jeres brugsmønste.

Helt uden bluetooth wifi og Alexa, og når der er urstyring og udetemperaturkompensering på fremløbstemperaturregultoren er noget de fleste fyr siden 90erne er født med.
Hvis andre skulle støde på samme problem så kan jeg oplyse at der findes en adapter:

https://www.alternate.dk/Eurotronic/700100001-Adapter/html/product/1494262 - EAN 4260012710533.

Der kan konvertere TA-RVT/TA-RETT ventiler til en standard som de fleste digitale systemer er konpatible med :-). Bla.. Danfoss Living og Tado.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis