Hej.
Opvaskemaskinen er 2,5 år gammel. Vasker ca 1 gang om ugen.
Får pludselig fejl 15, vand under bundkar, altså nede ved elektronikken, hvilket der også var. Flamingopladen havde trykket på sensoren. Afløbspumpen kører konstant for at dræne vandet. Finder herefter et lillebitte hul lige ved saltbeholder. Dette er nu fikset.
Sætter maskinen til at vaske igen og midt i program, efter sæben kommer i, stopper maskinen igen og melder nu fejl 23, som jeg kan læse er aquastop.
Maskinen havde kun minimalt vand i sig på det tidspunkt. Alt er tjekket og alle stik undersøgt. Ingen fejl at spore. Har prøvet at tænde maskinen mange gange herefter, men går ikke igang, viser med det samme fejl 23.
I aften får jeg endelig sat den igang med et program, men stopper igen midt i vasken, efter sæben er kommet i. Igen fejl 23, nu med masser af vand inde i maskinen. Afløbspumpen prøver jeg så at aktiverer via sensor med finger ved at løfte flamingoen, men afløbspumpen starter overhovedet ikke.
Mit spørgsmål....Kan fejl 23 skyldes defekt afløbspumpe? Selvom fejlen hedder "aquastop aktiveret"....
Hvor kan fejl 23 opstå? Har tjekket alt for fejl...
- Slanger ser intakte ud
- Aquastop ved vandtilførsel virker
- Der er ingen vand under maskinen
- Alle stik er undersøgt
Håber en kan hjælpe.