El tavle låg?

Hej venner.

Vi har været i gang med at renovere vores hus og søger derfor nyt låg til vores el tavle😀 jeg kan ikke finde et magen til det vi har da det er skruet fast og alle andre har nogen smarte klips system af en art😅 kan nogen hjælpe? 🙏

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
Hej venner. Vi har været i gang med at renovere... Vis hele indlægget
41 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal være en 2,5kvadrat forsyningsjord som skal være dobbeltisoleret når den forlader tavlen. Dvs. Med grå kappe som de øvrige kabler, dette kabel er blot med én enkelt grøngul leder.

Den bør sidde i den jordmuffe som du har taget billede af. 

Elektronikteknikeren
Normalt bruges en 6 mm2 tilgang jordledning og det er svært at se om der er det.
Men ellers. En ok el tavle med godkendelses papirer kan købes på greenline for 1700 kr og så kunne du få din kammerat til at skifte den.. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

den sorte må være tilgang. Den er dobbelt isolerer og meget kraftig i forhold til de andre 😊

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
Der var den jo. 

Elektronikteknikeren
Det er lige før jeg vil komme og lave en ny tavle til dig gratis bare for at slippe for at se på dit billede af din el-tavelen 
Håber det bliver bedre i den ny tavle.

PS huske nu der er kommet nye regler når man skifter tavlen ud, men det er jo et gør det selv forum  
Jeg nægter at tro på at en uddannet elektriker har lagt navn til sådan en gang gedigen spaghettifusk var han ansat i vores firma og kom hjem til mester med billede dokumentation for hvad han havde lavet ude ved en kunde så havde han fået at vide at han ikke behøves at møde ind mere..... 
Jeg nægter at tro på at en uddannet elektriker har lagt navn til sådan en gang gedigen spaghettifusk.
Det skal du ikke sige, jeg har set sådan en omgang i en tavle på et renseanlæg. Jeg fik fortalt, at det var den samme mand, der kom hver gang. Og det kan jeg godt forstå.

fase
Der kommer en anden elektriker og ordner det. Ny tavle og nye grupper og så med nogle ordentlige ledninger😊 det der er i tavlen nu er som da vi overtog huset næsten, de er bare forsyninger op til loftet og derfra er det så delt ud. Så hvidt jeg ved 😊

Gør det ordenligt selv, eller betal dig fra det
mfrost skrev den 05-09-2019 19:23:26

Jeg nægter at tro på at en uddannet elektriker har lagt navn til sådan en gang gedigen spaghettifusk var han ansat i vores firma og kom hjem til mester med billede dokumentation for hvad han havde lavet ude ved en kunde så havde han fået at vide at han ikke behøves at møde ind mere..... 

  Jeg har indtil videre haft 3 forskellige elektrikerfirmaer hos mig, og de har alle 3 lavet nogle løsninger hvor jeg tænker at jeg selv ville kunne lave det bedre. Men ak ja. 


Den ene havde trukket nye installationskabler op til toppen af tavlen, og bare moset plastikafdækningen på, så den bare buede op der hvor kablerne var

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis