Elmotor i Legetøjs motorcykel

Hejsa, Mit barnebarn har en legetøjs motorcykel, hvor elmotoren styres af en pedal,der igen går til et Elektronisk kredsløb der sidder mellem batteri og motor, denne elektroniske genstand , "knaser" når der trædes på speederen, det må være en spændings regulator, der bare er gået død.... er der nogen der har en ide om hvor man kan få fat en en sådan. 

LejfM
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se på www.chineserelay.com eller spørg der hvor motocyklen er købt.


fase
Nej, jeg har ingen alternativer.

fase
Dette relæ hedder også YX202-S-105D. Der står 5V 10A
http://electromagneticrelay.buy.himfr.com/pz632445e-guangdong-province-spdt-refrigerator-start-relay-10-amp-5v-relay-hongfa-jqc-3ff-relay.html

Jeg har ikke forstand på det, men du kunne måske ringe eller skrive til Elektronik lavpris. De har et par relæer som hedder 10A 5V og måske kan finde en erstatning.
https://elektronik-lavpris.dk/searchresults.php?keywords=rel%C3%A6+SPDT+10A+5V&osCsid=duf2dhhl3u6a99qll0ti7dd6t0

Jeg ved bare at børns elektriske dimser har det med ikke at blive opladt i tide og så mister batteriet kapacitet og til sidst ikke kan oplades. Relæet kan "knase" bare fordi batteriet er fladt. Har du målt om der er spænding på batteriet?
hejsa..
Tak for tippet, jeg har målt på selve batteriet der er 6,8 volt på... men hvor mange amp ved jeg ikke det har jeg ikke udstyr til :(


LejfM
Annonce
Du kan ikke umiddelbart måle amp på batteriet, så det springer du bare over. Men er batteriet et 6V eller 12V, for er det et 12 volt er spændingen alt for lav og skal lades op eller fornyes. Er det derimod et 6V er spændingen ok.

fase
jo det er et 6 volt bat... så jeg regner med det er OK... Elektronik lavpris kendte ikke YX202-S-105D , men vi prøver at finde en erstatning... tak for dine indput :) 


LejfM
Men du mangler en fejlfindings procedure, for at finde ud af om det er motoren, relæet, batteriet eller forbindelser :-)
Det er nok nemmest at tilslutte motoren direkte til batteriet, så finder man ud af om motoren kan køre og om batteriet kan trække den. Hvis motoren kan tåle de 6V.
ja det har jeg prøvet.. det virker fint... så skal jeg bare have det til at virke via pedalen, som barnet skal trykke på :) ... der er også en reverse knap... den må jeg lige koble ud i første omgang :) 

LejfM
Hej

Det her rælæ bør passe over :)
Nu kan jeg ikke se antal pins bag på dit, men spec på det skulle være ok.

https://www.aliexpress.com/item/32851725785.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.3e363413Tqn1lM&algo_pvid=7efd707c-8fdd-45ce-8aeb-73ee930d1487&algo_expid=7efd707c-8fdd-45ce-8aeb-73ee930d1487-4&btsid=f7f1b6b0-98d4-4638-abcc-c080fe122224&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_6,searchweb201603_53

Køber en del stumper på aliexpress - så vil du have rælæet inden for 14 dage så skal du vælge den forsendelse der hedder aliexpress standard shipping, så tager det ca 14 dage.
Hvis du vælger den billigste så kan der gå en 4-5 uger.

Til prisen på godt 14 kr med det hele så kan det være værd at prøve.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis