Dampspærre i kolonihavehus (haster!)

Hej, jeg står lige for at skulle lægge plankegulv i min kolonihave. Men 100 forskellige råd ift dampspærre gør mig igen i tvivl. Der er mange tråde om det her; men kan ikke finde en der matcher min problemstilling. Ogmåske findes der ikke et lige svar.

Jeg har et hovedhus fra 1950, derer godt isolere times vindpap og hvad jwg tror er dampspærre; sort pap med ‘Sølvpapir’ belægning på den ene side.
Jeg bygger nu 16 m2 til, og har færdiggjort et 3m2 rum i tilbygningen. Der er sat dampspærre i vægge og loft, men ikke i gulv. Samlingerne er ikke samlet med tape, og der er ikke gjort noget ud af at sikre at der ikke er huller i spærren.Det er ret hovedløst læser jeg mig til. Og læser også, at jeg ikke bør sætte dampspærre i et hus der ikke varmes op hele året. Og at hvis dampspærren er sat ukorrekt, kan den lave stor ballade.

Så mit spørgsmål går på; gør jeg bedst i at fortsætte spærren, eller skal jeg droppe den?Konstruktionen er ubehandlet træ. Jeg er bange for at ødelægge den effekt spærren har i hovedhuset ved ikke at sætte spærren op, og bange for at ødelægge konstruktionen hvis jeg ikke gør.

Håber I kan hjælpe...

Vh Bodil
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En tilføjelse: jeg isolerer direkte mod terræn, dvs: jord, 20 cm luft, ubehandlede gulvstrøer klodset op, hønsenet, vindpap særligt til terræn, rockwool terrænbats. Og nu står jeg med gulvbrædderne, klar til at skrue dem på... men skal beslutte om der skal et lag spærre under. 
Hvorfor? 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis