Forlængerledning til bordopvaskemaskine?

Hej, vi har lige købt en bordopvaskemaskine, simpelt og ligetil at sætte til. Vi vil dog gerne have det til at stå et sted, hvor der ikke lige er nogen stikkontakt inden for rækkevidde, og sidder nu med spørgsmålet, om man må tilslutte en forlængerledning til. Nogen lunne tro, det er en dum undren, når der i brugermanualen står, at man ikke må (se billede). Men jeg skriver alligevel, fordi det lyder som om, at man ikke må, hvis der er jordstik i, og det er der ikke på maskinen.
Håber nogen kan hjælpe :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er sikkert et schukostik på opvaskemaskinen, så det ser ud som der ikke er jord på maskinen. Grunden til, at der står, at du ikke må bruge forlængerledning, er at forlængerledninger ofte er af et mindre kvadrat end tilledningen og at der ofte ikke er jord i forlængeren. Hvis der er et  schukostik på opvaskeren, kan du skifte det ud med en dansk stikprop og bruge en forlængerledning. Eller det allerbedste skifte ledningen ud med en af passende længde.

fase
Lad mig forstå dig ret, redirect: jeg skal tilslutte en forlængerledning til maskinen, og så bagefter sætte sådan en adaptor på, inden den sættes i stikkontakten? Skal have det skåret helt i pap 😂
Hvis du har et schukostik på opvaskeren, skal du sætte adapteren på ledningen fra opvaskeren og slutte adapter og forlængerledning sammen. Det sidste stik sætter du i stikkontakten.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis