Hvordan kommer jeg til varmelegme på en miele W5825

Skal ind og skifte varme legeme på en miele W5825, men har lidt vanskeligt med at få åbnet kabinettet. Er der nogen som kan vejlede mig i hvilke skruer jeg skal løsne for at komme ind i maskinen. Formoder jeg skal åbne toppen

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:
Du skal ind forfra;

-To styk T20 skruer skal fjernes fra dørlåsen

-Plasticpanelet nederst på fronten afmonteres ved at vippe det let nedad og trække det ud fra maskinen.

-Derunder sidder der to styk T20 skruer (en i hver side) der skal fjernes

-En T30 skrue lige under lugeåbningen er det sidste der holder fronten fast.

-Lugebælgen afmonteres ved at fjerne metalringen der låser den på ydersiden hvorefter bælgen kan trækkes af fronten.

Så kan hele fronten fjernes ved at trække den ud i bunden og nedad. Der sidder et par clips oppe under betjeningspanelet der holder den, så det er vigtigt at den bliver trukket næsten lodret nedad.

Fronten monteres i modsat rækkefølge, men husk at stikke den gule nødudløser til lågen gennem ved trevlesien før du sætter noget som helst fast igen.
Jeg vil tro du skal ind via fronten. Skruer i bunden og af med gummi ringen... Sådan var det på et tidligere af mine maskiner.

 

Hvordan skifter jeg selve varme legemet. Der er ikke nogen møtrik som kan løsnes.
Har fået den godt 5cm ud ved at hive i metalpladen men pakning følger ikke med ud. Skal man hive i selve pakningen ?
Pyha - det var en kamp at få ud. Måtte volde pakningen ud med tang. Se hvordan det gamle varmelegeme så ud. Venter med at rense ud og sætte nyt legeme i til imorgen - tak for hjælpen
Har ellers afkalket hver kvartal med 1 fl fosforsyre. Det skal vist gøres lidt oftere. Eller bruge noget kalk væk ved hver vask. Vandet i København er sgu noget hårdt noget.
MrMadsen skrev den 03-09-2019 23:24:03

Har ellers afkalket hver kvartal med 1 fl fosforsyre.
​Ikke 1 fl men 1 dl (autokorrektur) 
Når du monterer det nye varmelegeme skal du være opmærksom på at det rammer den bøjle der holder det på plads inde i karret. Det gøres ved at skubbe det ind helt lige, evt. vinklet en smule mod bunden af karret.

Hvis du smører den nye pakning med silikone olie eller opvaskemiddel bliver den nemmere montere.

Bare af nysgerrighed; hvor køber du fosforsyre? Jeg kan kun finde det til fødevarer brug, i små mængder til høj pris. Alternativt som en lille del af ingredienserne i afkalkningsprodukter sammen med forskellige andre syrer og sæbe. Jeg bruger det til at fjerne misfarvning fra rust.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis