Ny portautomatik

Jeg har i dag en Crawford ledhejseport med tilhørende portautomatik (Crawford Ultra Excellent). Begge dele nærmer sig vel en alder på ca. 30 år.

Elektronikken i portautomatikken er tilsynelandende stået af. I hvert fald reagerer den ikke længere på signaler fra hverken ekstern knap eller fjernbetjening. Jeg har prøvet at nulstille den, men relæet bliver bare ved med at klikke uanset hvad jeg trykker på.

Kan jeg uden videre erstatte den gamle portautomatik med en ny "universal"-model? Og er der noget der kan anbefales?

/monza
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lytter lige med - har en Crawford Ultra S hvor både fjern-panel og den ene af to fjernbetjeninger er stået af.

Crawfords forhandlere har efter de flyttede til Polen haft urealistiske prissætning til at henvende sig til det private marked så den næste bliver ikke derfra eftersom man kan købe komplet automatik incl fjernbetjeninger til samme pris som reservedele til Crawford.

Naboen har købt den fra dem uden h og den kører fint.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg følger lige selv op på sagen:

Jeg købte en Boxer 2000 (produceret af Millarco) fra jem & fix til kr. 739,- inkl. to fjernbetjeninger. Så må vi se hvor lang tid den holder.

Manualen manglede, men den kunne findes på nettet. Jeg fandt endda to forskellige udgaver, men ingen af dem passede præcis med den indkøbte model. Det var dog ret simpelt at montere den, så det gjorde ikke så meget.

Skinnen har ca. samme størrelse som den gamle, så jeg kunne bruge nogle af de gamle beslag til den nye skinne. Det var ret heldigt, da det beslag der følger med går ned under skinnen, og jeg har ikke et spær lige foran motoren. Det gamle beslag sidder kun på siden og lige under kanten af skinnen så slæden kan fint køre forbi.

Desværre er der ikke mulighed for at tilslutte fotoceller, så dem må jeg undvære.

/monza

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis