"dryp tud" eller hgvad det nu hedder under havedørem

Hej...
Under min havedør er der en cement kant. Jeg vil gerne have en form for dryptud eller hvad pokker det nu hedder, som leder vandet der glider ned af døren videre ned under terassen. Jeg ved det ikke nødvendigvis er verdens største operation, men hvem får man til det? En blikkenslager? En murer? Hjælp:-)

Pft.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil have lavet noget på døren, så hedder det en vandvæse og laves af en tømrer. Fra cementkanten løber vandet vel selv ned under terrassen. 

fase
Det kan alt efter størrelsen give problemer med at lukke døren op. Lav en papskabelon, som går ud over døren, så kan du se at døren bliver hindret og hvor meget.

fase
Hvis det er lavet ordentligt har cementkanten vel et lille fald sådan at vandet løber væk i forvejen?
Så er anden konstruktion unødvendig betonen kan sagtens klare lidt vand sålænge der ikke ligger søer.
Hvis du gerne vil passe ekstra godt på betonen kan du evt give den et lag imprægnering (fx https://www.beton-apoteket.dk/produkt/stonetreatment-aktiv-flise-og-beton-impraegnering/ men der findes også andre produkter)

Er der ikke fald på betonen er det straks en anden sag, men så ville jeg nok banke det øverste af betonen og støbe en ny kant med let fald. Det kræver dog at de 2-3 inderste brædder kan skrues af midlertidigt så man kan komme til at arbejde

Ask
Tror måske det er en sålbænk i zink eller alu du søger. Men så skal du have lavet en ny gummifuge under døren og det er måske ikke lige sagen.
https://ng-zink.dk/find-produkter?combine=s%C3%A5lb%C3%A6nk

Jeg ville være forsigtig med at bruge zink eller alu der - sådanne sålbænke er jo ikke lavet til gangtrafik, så jeg tænker de nemt ville gå i stykker. Der er vel en grund til at man normalt laver det med netop en betonkant som det også er gjort hos trådstarter

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis