Montering af pumpe

Hej alle.

Jeg skal montere en ny lænsepumpe. Jeg har købt en fra biltema, men på eldiagrammet står der noget med en 3-vejs-afbryder. Skal jeg indsætte en afbryder, eller er den indbygget i maskinen?

Hej alle. Jeg skal montere en ny lænsepumpe. Jeg... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som Erik skriver skal den sorte til minus, og så glemmer du den. Nu drejer det sig om brun og brun/hvid ledning. Hvis du vil have muligheden for at skifte mellem konstant og automatisk, skal du have en omskifter mellem en ledning fra + på batteriet gennem en sikring på f.eks. 10A. Den og en holder kan du købe hos thansen eller biltema. Der kan du også købe en omskifter. Den sikring på 100A kan du ikke bruge, den er alt for stor i ampere størrelse.

fase
Hvis pumpen står rigtigt, skal den ikke køre hele tiden når den brun/hvide ledning er til plus.

Det er vigtigt at pumpe og batteri er ordentligt fastmonteret i båden. Jeg vil helt klart anbefale at du monterer en omskifter som anvist. Monterer den fast og mærker de forskellige stillinger.

Den manual du linker til, står der at sikringen skal være 5A. Brug en sikringsholder og en passende sikring.
Mange tak for svar, jeg har købt alt du siger - men - 3 vejs afbryder kunne jeg ikke finde i thansen. :/ 
Fordi jeg formoder at både det brune + brune/hvide skal på den? 

Jeg testede ved at kun sætte en af de to ledninger på men så kører den konstant :( 
(købte den her https://www.thansen.dk/bil/udstyr/eludstyr/kontakter-ledning-sikring/kontakter/on-off-knap-oval-med-rod-led/n1199147561/pn1227453319/ ) men formoder den er forkert? 
Kan du evt. linke til den rigtige? 

Pft!
Køb denne ved Biltema - den har de funktioner der behøves !                                              https://www.biltema.dk/bil---mc/elsystem/afbrydere-og-kontakter/kontakt-med-brokobling-2000022305

"AUTOELEKTRIKEREN"
Du skal udelukkende bruge den brun/hvide ledning, og ikke den brune. Så har du permanent automatisk drift.

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis