Skifte gulv bad fra flise til vinyl

Min kære bror har en bruserniche, hvor der er lavet flisegulv. Gulvet er tydeligvis ikke stærkt nok til at holde. Fliser knækker og fugerne er revnet. Mit forslag er, at han får lagt vinyl i stedet, som jeg tænker er et nemt og billigt alternativ til at rive gulv op og støbe om. Eftersom han har haft problemet i mange år, går jeg ud fra der trods alt er membran under fliserne - siden underboen ikke har klaget. Det er nok lavet en gang i 90'rne. Der er  kun fliser på gulv og lille kant. Resten er glasvæv. 

Men er det reelt noget som kan gøres uden de store krumspring? Hakke fliser af - spartle -  og lægge vinyl - eller er det mere komplekst end som så.


Mvh Troels
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

PS - gulvet lyder som om det er lavet på x-finer - og ikke er støbt.


Mvh Troels
Der er sikkert ikke lavet membran, det var ikke almindeligt for 25 år siden. Men det er også lige meget for med vinyl beklædning kan det alene udgøre vandtætningen. Der hvor der kommer et problem er ved risten idet den skal være anderledes når det er vinyl der skal tætnes.
Ved klinkegulv skal der limes en gummimembran på, medens der ved vinyl skal være en rist der skrues fast på en måde så vinyl kommer i klemme.
Selve vinyl arbejde og evt. spartling foretages af autoriseret firma.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også