Fugt under gulvet i nyere hus

Hej. 

Jeg er ved at fjerne gulvet i mit hus bygget i 2011 for at lægge et nyt gulv. 

Huset har gulvvarme over hele huset. 

Ved er stort vinduesparti med dør til terrasse finder jeg at der har været fugtigt. Det er tydeligt på brædderne og let skimmelvækst op af væggene bag fodlister.

På gulvet synes jeg der er nogle mørke plamager som kunne lige fugt som trænger op. 

Nogle bud på hvad der kan være galt her? 

Dampspærren har ikke lagt helt ud til kanten. Men må der komme fugt op på den måde?

Tak


 Vh.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er faldsen under vinduet udført med korrekt hældning, så vandet løber af i stedet for ind under vinduet/døren?

Hvad med terrassen? Er det etableret fald væk fra bygningen?

Hvis vandet ikke kan løbe væk, så vil det bare stå og fugte murværk op.

Henrik19 skrev den 02-09-2019 22:52:48

Er faldsen under vinduet udført med korrekt hældning, så vandet løber af i stedet for ind under vinduet/døren?

Hvad med terrassen? Er det etableret fald væk fra bygningen?

Hvis vandet ikke kan løbe væk, så vil det bare stå og fugte murværk op.

 Det ser ud til at der er korrekt hældning på falsen. Terassen har fald og ca 1 cm afstand til soklen. 

Er der ikke dampspærre i soklen for at undgå fugt at trænge ind? 


 Vh.

Den terrasse er for høj. Der er næsten ingen niveauforskel mellem dørens bund og brædderne. Store regnmængder kan ikke ledes væk og vil opfugte bundrammen og vandet breder sig under gulv og til siderne indvendigt.


 

uldal skrev den 03-09-2019 08:13:21

Den terrasse er for høj. Der er næsten ingen niveauforskel mellem dørens bund og brædderne. Store regnmængder kan ikke ledes væk og vil opfugte bundrammen og vandet breder sig under gulv og til siderne indvendigt.

Tak for svaret. Løber vandet ikke bare ned igennem brædderne? Der er mellemrum fra terrasse og ind til soklen og der er ikke nogen bundramme langs soklen.


 Vh.

Annonce
Udengaard skrev den 03-09-2019 06:35:15

Hej. 

Hvordan ser fugerne ud i mellem elementerne?

Der skal ikke meget hul til, for at vandet trænger ind og løber ud nede i bunden. 

 Jeg tænker måske du har fat i noget her. 

Der løber jo vand imellem dør og vindueelementer og ned. Men je synes at fugerne ser noget trætte ud nede i bunden. 

Henne i enden er fugen helt sluppet 5cm. 

Men det er lige der ved samling af dør og vindue at der kommer mest fugt ind. 

se foto

tak


 Vh.

Og jeg har netop fundet fugt ved flere andre vinduer også, hvor der ikke er terrasse. 


 Vh.

Der er dårlig kvalitet af fuge arbejde og du skal melde det til din forsikring. Fuge entreprenøren er erstatningspligtig. Og det burde være opdaget ved 5 års gennemgang


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Fiahgt skrev den 03-09-2019 09:04:06

Der er dårlig kvalitet af fuge arbejde og du skal melde det til din forsikring. Fuge entreprenøren er erstatningspligtig. Og det burde være opdaget ved 5 års gennemgang

 Tak for svar! 

Der blev aldrig lavet en 5 års gennemgang da de benyttede "stikprøver" af samme type huse.. 


 Vh.

Hej igen. Jeg er ved at finde en som kan fuge fugerne om.

Idag regner det jo meget. Så jeg tog et billede under vinduet. Og det er tydeligt at der er fugt i det stykke sokkelpuds sol vinduet står over.

Tænker i at det kun er fugerne som er problemet ? Vil der ikke altid være fugt i sådan noget cemetnt der er så udsat. Huset er jo uden udhæng og vandet løber lige ned på kanten fra vinduet.

 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis