Fejl på gulv i stuen med krybekælder

Kan det passe at mit gulv i stuen skal være så følsomt at hvis min datter på 3 år går gennem stuen så gynger møblerne. Og hvis du sidder på en stol kan det meget meget tydelig mærkes... Ikke bemærket da vi købte huset..... Er næsten sikker på at ejerskifte forsikringen ikke vil dække sådan noget.... Men kan man afhjælpe sådan noget med opstøtning i krybekælder....... Eller hvad gør man

På forhånd tak

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor meget plads er der i højden i krybekælderen?

Hvor længe har i haft huset?

Hvordan er udluftningen for krybekælderen?

Hvis  det er opstået efter at i har overtaget huset, er det højst sandsynligt, en eller flere af understøtninger, der har forskubbet sig, eller en eller anden form for råd i træværket.

Det bedste er, at du ved selvsyn, besigtiger krybekælderen. Evt. køb en af de hvide engangsdragter og tage på. Tag et kamera med og tag foto af herlighederne.  

Det er for tidligt at svare på hvad der skal gøres, før vi har set, hvordan det ser ud.

Huset har i boet i et år nu. Det blev opdaget første gang vi satte os i sofaen i stuen. Har været nede i krybekælderen hvor der er cirka 60 cm frihøjde. Der er ikke meget at se da der er opsat (pap/træ plader) til at holde isolering... Men intet fugt eller lign i krybekælderen... Så selve krybekælderen er super sund. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hvis gulvet gynger så er det fordi at der mangler noget understøtning/opklodsning af dine strøer 

Betraktes sådan noget som en konstruktionsfejl? 

Hvis det bare er nogle understøtninger, der har forskubbet sig, så er det jo forholdsvis nemt at banke dem på plads, eller med nye opklodsninger.

Har selv krybekælder..

Jeg bruger en engangskedeldragt, og snøre ben og ærmer med en gang maletape, så bliver de hvor de skal.

En støvmaske er også et must, køb en med udblæsningsventil.


Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Skal lige se om jeg kan komme ned i kælderen og tage nogle mål og billeder. Er der nogle mål som skal overholdes vedr spær der bærer gulvet? 

Har idag kravlet rundt i krybekælderen og set på hvordan konstruktionen ser ud og er ikke forbavset over hvorfor gulvet gynger i stuen når vi går på det.... Der er de store spær som holder gulvet... I stuen er der 2. Ovenpå spærene er der lagt pap hvorpå strøer er lagt, derefter spånplader og så gulvet...  Der er mellem de store spær 170 cm. Det er ikke de store spær der gynder.... Det er strøerne der gir sig meget når vi går rundt i stuen. 
Er det bare alm skillerumslægter der er brugt som opklodsning? 

Mvh. Christian M
 

Hvorfor spørger du om det Christian M, det vil jo ALDRIG kunne give sig i længderetningen med sådan et stykke træ.

Hvis du kan se at det gynger så placer en beton flise på jorden lav en / flere opklodsning(er) under de lange strøer, evt. afsluttet med nogle Knudsen kiler til at spænde op imellem flise og regel. Fikser evt. regel til strø med et sømbeslag, så det ikke skrider. Er det ikke nok, så lav flere, indtil du har et gulv der ikke gynger mere. I min storbros gamle hus havde man lavet små tårne af gamle mursten under gulvet til at understøtte.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
De er 5 x 10 cm strøerne. 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også