Væg af glsasbyggesten

Jeg har noget familie der er ved at renovere badeværelset og vil lave en halvvæg af glasbyggesten til brusenichen.

Problemet er at eftersom det er et badeværelse, er der jo fald på gulvet. Dette betyder dels, at væggen ikke vil komme til at stå lodret, dels at glasvægen på et eller andet tidspunkt opad vil komme til at "slippe" væggen den skulle stå op ad. For at få væggen lodret skal den hæves ca. 15 mm i enden.

Gulvet er af granitfliser, som gerne skulle blive hvor de er. Hvad er den autoriserede løsning på det?

MVH
Kim

MVH
Kim
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal jo starte med en eller anden klæber mellem gulvet og glasstene. Denne startfuge må jo så nødvendigvis blive kileformet, og altså ca 15mm højere yderst.

En anden måde kan jo være at lave en sokkel i fx multiplade, og så slutte denne af i vandret. Denne sokkelhøjde kan så passende laves så den slutter i samme højde som den sokkel liste der formodentligt er i resten af badet. Denne sokkel er normalt lavet i samme flise som gulvet, men så blot skåret i en ca 5-10 cm højde. Så kan glasbyggestenene jo ellers starte oven på denne sokkel.

MVH Njord
Tak for det hurtige svar

Jeg har ikke så stor tiltro til at lave start fugen så meget bredere i den ene ende end den anden. Dels ved jeg ikke om den kan "holde" hele vejen (det kan den nu nok) dels og ikke mindst tror jeg at det bliver for svært at styre.

Men løsningen med en sokkel i f.eks. multiplade lyder som en rigtig god idé, det tror jeg nok bliver resultatet. godt nok er der ikke nogen sokkelliste, da vægfliserne går helt ned til gulvet, men det må kunne lade sig gøre at beklæde soklen med rester af granitten fra gulvet, så det kommer til at "ligne en milion".

Tak for hjælpen

MVH
Kim

MVH
Kim
Citat fra kontornusseren

Tak for det hurtige svar

Jeg har ikke så stor tiltro til at lave start fugen så meget bredere i den ene ende end den anden. Dels ved jeg ikke om den kan "holde" hele vejen (det kan den nu nok) dels og ikke mindst tror jeg at det bliver for svært at styre.

Men løsningen med en sokkel i f.eks. multiplade lyder som en rigtig god idé, det tror jeg nok bliver resultatet. godt nok er der ikke nogen sokkelliste, da vægfliserne går helt ned til gulvet, men det må kunne lade sig gøre at beklæde soklen med rester af granitten fra gulvet, så det kommer til at "ligne en milion".

Tak for hjælpen

Hej kontormusen.

inden I starter jeres projekt skal I lige være opmærksomme på afløbet i gulvet vandet skal jo kunne komme til der

MVH
Kim

mvh.milton
Det skulle ikke være noget problem, men tak fordi du var opmærksom på det.

MVH
Kim biggrin

MVH
Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis