Fugtigt træ - kan det reddes?

Hej Lds,

Er det færdigt det her træ eller kan jeg slibe det og behandle det med antisvampemiddel? Det føles nu men er lidt i tvivl om det bare vil skabe problemer senere. Jeg havde egentlig tænkt at sætte en kompositplade uden på det fugtige træ efter antisvampebehandling men er lidt i tvivl om hvornår det er for meget. Hvis det skal af, er det temmelig omfattende fordi jeg skal bytte alle brædderne. Vurderinger er kærkomne!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvor er det du har dette område på huset?

Måske et billede hvor man kan se det område der ligger omkring vil kunne bringe mere lys over problemet :-)



MVH Njord

Startede det med at du var i haven og så greb det pludselig om sig? :)

Det kunne se ud som om at det er regnvand der siver ind. Det skal du naturligvis også få stoppet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja det er regnvand der siver ind. Facadebeklædningen var porøs i bunden så jeg skar den af ind jeg ramte sundt træ. Desværre var lægterne også rådne så var nødt at fjerne dem. Til sidst nåede jeg ind bag isolering hvor - som det fremgår - de indvendige brædder også havde taget lidt fugt til sig.

Du kan godt vaske det med rodalon, lade det tørrer ud og lukke til igen. Men du skal sikre at regnvand ikke kan komme ind. Heller ikke fra siden af dørtrinnet :)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Tak, jeg har købt nogle komposit som jeg havde tænkt mig at sætte på før jeg opdagede omfanget. Så tænker jeg at tætne med byggefuge.

Er du sikker på at de lægter, du også skar af, ikke er en del af konstruktionen, som er med til at bære taget og holde døren fast. Hvis det er tilfældet, har du nu overført belastningen til dør og vindue, som normalt ikke er en del af den bærende konstruktion. Jeg ville sætte lægterne ind igen. Det bliver svært at undgå, at der kommer vand ind i konstruktionen, fordi trappen er ført forbi døren i begge sider. Du kunne overveje at fjerne trappen om ikke andet så i hængselsiden ved døren.


fase

Hej S. Fabrin,

Tak for svar. Du har ret. Lægterne skal ind asap. Det var rådnet helt op i bunden og dermed havde de ingen bæreevne. Heldigvis er taget ikke så tungt så jeg håber de da det holder til i dag ;-) Tak for råd med trappen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis