Robotplæneklipper - automatkk

Hej.

Synes ikke jeg kan finde noget om emnet, derfor mit opslag.

Skal en robotplæneklipper have en ledning rundt om have til at køre efter?

Jeg har flere stede højt kant langs bede og hække og et par steder højbede samt en en mur. Vil robotplæneklipperen vende rundt ved påkørsel, ligesom en robot støvsuger?


------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Plæneklipper vender når den støder imod en forhindring, så muren m.m. er ikke noget problem i sig selv.  Der kan være en grænse for hvor smal afstanden må være imellem højbede f.eks. Robotten kører imod med måske 45 grader, og bakker et stykke tilbage og drejer. Hvis der så er for smal kan den køre sig selv op i et hjørne, hvor den kører imod fremad og også bagud, og så er den fanget. 

Men den ledning der skal gå rundt for ellers at holde den inde i området skal gå ubrudt hele vejen rundt, så på en eller anden måde kommer ledning sikkert forbi muren også.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har en Redback fra Harald-Nyborg.

Den skal kunne køre ovenpå ledningen hele vejen rundt, uden forhindringer.

Det er altså ikke "bare" et hegn for at den ikke skal køre ud.

(Jeg havde egentlig tænkt at ledningen skulle bagom et træ i kanten af plænen - så kunne den jo bare støde ind i træet og køre udenom, men nej, ledningen skulle udenom træet...)


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Der skal lægges en tråd rundt omkring plænen som den  (robotten) skal slå , hvis der er højbede , træer osv i plænen så skal der føres ledning omkring dem så robotten kan køre uden om , hvis der er forhindringer fx en stor krukke med planter i som man ikke har fået fjernet før man starter robotten , og den kører ind i den , så bliver den desorienteret , stopper ,  og spørger på skærmen om det er en forhindring , eller hvad , så kører den videre med der er blevet blind plet der ikke er blevet slået , man skal nok nulstille den hvis der har været mange af sådanne tilfælde , 


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 01-09-2019 23:08:24

Der skal lægges en tråd rundt omkring plænen som den  (robotten) skal slå , hvis der er højbede , træer osv i plænen så skal der føres ledning omkring dem så robotten kan køre uden om , hvis der er forhindringer fx en stor krukke med planter i som man ikke har fået fjernet før man starter robotten , og den kører ind i den , så bliver den desorienteret , stopper ,  og spørger på skærmen om det er en forhindring , eller hvad , så kører den videre med der er blevet blind plet der ikke er blevet slået , man skal nok nulstille den hvis der har været mange af sådanne tilfælde , 

 Vrøvl!

Du skal lægge afgrænsningstråden rundt langs din plæne, så robotklipperen ved, at den skal operere inden for dette område. Afgrænsningstråden lægges med forskellige afstande til fx mur, hæk og områder belagt med fliser (hvor robotklipperen fx kan lappe ud over). 

Har du nedgravet trampolin, havedam eller fx bede i græsniveau skal disse også afgrænses med afgrænsningstråden som en såkaldt “Ø”. 

Træer, krukker, gyngestativ, sandkasse, osv. Behøver ikke afgrænsningstråden. Robotklipperen kører blot ind i dem og vender om. Og nej, den går ikke i stå!

Den går kun i stå, hvis den sidder fast eller bliver løftet. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Vrøvl ....... 

Det er jo det samme som jeg har skrevet , hvis den kører ind i ting , stopper den op spørger på display hvad det er , og efter 3 sekunder kører den videre ..........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Der er ingen af de robotklippere fra Robomow, Husqvarna, Gardena og Redback jeg har sar op, som holder pause og skriver noget i displayet, når deres kollisionssensor aktiveres. Ej hellere skal de nulstilles. Ellers kunne jeg rende og nulstille dem hele tiden, med alle de legesager børnene har i haven nu til dags   


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis