Fjernvarme drypper

Hej kloge mennesker.

Jeg har opdaget at mit fjernvarmeanlæg (fra 2003) drypper ret meget. 

Jeg har stillet en spand under og kan se at der kommer mere end 1 liter om dagen.

Jeg kan også se at alle rør og instrumenter efterhånden har en del aflejringer fra vandet der har dryppet i lang tid.

Spørgsmål

Er der noget jeg skal være bekymret for? - skal jeg have en VVS'er ud og kigge på det?

Billeder






 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


Det ser ikke ud som kondens. Sådan et anlæg skal være 100% tæt. 

Hvis ikke at skaden var så stor på de andre rør, så ville jeg blot selv stramme med en rørtang hvor lækket er. 

Men da rørene er så medtaget længere nede, ville jeg få en vvs'er til at skifte dem også. Ikke at rørene fejler nogen som sådan lige nu, men anlægget bør se vedligeholdt ud, således at du kan opdage læk senere hen også.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

På det sidste billede ser det ud som om, at det er selve ventilhuset, der er utæt. Hvis det er tilfældet kan det ikke løses ved at stramme samlingen, men kun ved udskiftning af ventilen.

Kommer vandet ikke ud af et lille "boret hul" ? Det er sikkert en pakning inde i trykstyringsventilen der er blevet utæt. Ved ikke om der findes et reparationssæt - ellers er det ny eller ombytningsventil.


Søren O

Det er autorisationskrævende arbejde, så vil du følge reglerne er det VVS mand på jobbet. Det kræver måske også specialværktøj for at komme til omløberne, men ellers er det ikke den store udfordring at udskifte ventilen.


Søren O
Ganske rigtigt gættet - VVS manden skiftede trykstyringsventilen - og så var det løst

Tak for hjælpen

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis