Brandalarm

Mine brandalarm - Garvan GNS-1236 begyndte at hyle uden grund. 

Jeg pillede den ned, tog batteriet ud og skiftede batteriet til et nyt men alarmen gik alligevel igang af sig selv igen. Jeg har støvsuget alarmen + blæst den igennem med trykluft + ladet den hyle i 5 min men den går stadig  igang med at hyle ?

Nogen der kan hjælpe ?

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så vidt jeg husker foreskriver fabrikanten at de skal udskiftes efter 5 år. Hvor gammel er dine?

btw: Siemens Delta reflex SD-230 har en levetid på 10 år.

Levetiden skal angives i brugsvejledningen.

Tak for info - det gør jeg med dem alle tre !

De to kontaktflader, der udløser alarmen når der kommer mikro røgpartikler og kortslutter, er bestrøget med lav dosis radioaktivt stof. Dette nedbrydes langsomt. Og til sidst kortslutter føle fladerne. For øvrigt hedder det røgalarm og ikke brandalarm, men pyt.


 

Repsej skrev den 01-09-2019 14:31:27

Mine brandalarm - Garvan GNS-1236 begyndte at hyle uden grund. 

Jeg pillede den ned, tog batteriet ud og skiftede batteriet til et nyt men alarmen gik alligevel igang af sig selv igen. Jeg har støvsuget alarmen + blæst den igennem med trykluft + ladet den hyle i 5 min men den går stadig  igang med at hyle ?

Nogen der kan hjælpe ?

 

 Kunne du få fat i samme model? Eller valgte du noget andet?

Annonce
Repsej skrev den 01-09-2019 14:31:27

Mine brandalarm - Garvan GNS-1236 begyndte at hyle uden grund. 

Jeg pillede den ned, tog batteriet ud og skiftede batteriet til et nyt men alarmen gik alligevel igang af sig selv igen. Jeg har støvsuget alarmen + blæst den igennem med trykluft + ladet den hyle i 5 min men den går stadig  igang med at hyle ?

Nogen der kan hjælpe ?

 

 Kunne du få fat i samme model? Eller valgte du noget andet?

uldal skrev den 02-09-2019 16:16:13

De to kontaktflader, der udløser alarmen når der kommer mikro røgpartikler og kortslutter, er bestrøget med lav dosis radioaktivt stof. Dette nedbrydes langsomt. Og til sidst kortslutter føle fladerne. For øvrigt hedder det røgalarm og ikke brandalarm, men pyt.

Alle de røgalarmer jeg har haft, har været optiske, dvs. ingen radioaktiv stoffer.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis