Fejemaskine

Vi har en stor indkørsel på ca. 150m2 som jeg er ved at få lange arme af at feje og snerydde, hvorfor jeg er ved st kigge på alternative løsninger til kost og sneskovl.

Umiddelbart synes en fejemaskine ale Texas Handysweep eller Stigas at være en fornuftig investering.

Har nogen af jer ejet en fejemaskine og kan  give lidt pros and cons ud fra jeres egen erfaring?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En kammerat købte en Texas med opsamler for at bruge den i maskinhuset, den fejede fint men blev droppet da det støvede for meget. Men udendørs er den alletiders.

Selv har jeg en 15hk 2hjulet traktor med en 1m kost. Har en 1000m2 gårdsplads med pigsten. Har også en motoriseret ukrudtsbørste og kører så med kosten bagefter. Det virker. Pønser på at bygge en opsamler til den.

Har en vinter prøvet at feje sne, hvilket også virkede fint, dog må sneen ikke være for tung. Nyfalden sne er alletiders at feje, snesjap er noget l***.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

stigas fejemaskiner har gear, dvs. hastighed på hjul og på kosten kan reguleres individuelt, så du f.eks kan køre meget langsomt frem, men fuld knald på kosten. det mener jeg ikke man kan på texas i samme prisklasse


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis