Bosch borehammer

Jeg er faldet for flg borehammer fra bosch 

gbh 2-28f 

der står den har : Rotations control clutch samt kick back control, jeg har fået flg forklaring fra bosch på de 2 ting men kan ikke rigtig få det til og hænge sammen :


Rotations control clutch er en mekanisk funktion i koblingen som slår rotationen fra i borehammeren, hvis man rammer noget hårdt (såsom armeringjern).

Kick back control er en softwareløsning til samme problem, hvor motoren bliver bremset hvis værktøjet oplever roterende kræfter over et forudbestemt maksimum.

modellen under gbh 2-28f  > 2-26f har rotation clutch men ikke kick back men deres forklaring får det til og lyde som om det er samme som kick back.

hvad vil i anbefale maskinen kan fåes til 1725 for den store og 1300 for den lille model begge med udskiftelig patron og kuffert

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I bund og grund handler det vel om hvor hårdt de slår og om det svarer til det brug du forventer. Skal du bare prikke lidt huller rundt omkring i væggene er den lille nok nemmest at have med at gøre, mens hvis du regner med måske at brække lidt murværk ned eller betongulv op er det nok den store du skal have. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Nu har stark den pt 175,-https://www.stark.dk/bosch-gbh2-26f-borehammer?id=2660-7437617 billigere end silvan, men udfra det man får ekstra i den store :

motor på 880w ifh 830w

28mm i beton ifh 26mm

3.2 joule ifh 2.7

kickback

vibration kontrol

Det er så om det er 600 kr værd og ofre og så have en maskine der har kræfterne hvis man engang får brug for dem, maskinen skal jo nok holde mange år, jeg har en bosch der er over 30år gammel.

De 0.5 joule eller 0.5 newton hvor meget er det ifh til de 2.7 hvis man skjal sammenligne med noget som er til og forstå ?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis