Afretning/glatning af eksisterende væg

Hej folkens

Jeg har revet et gammelt køkken ned, og skal nu have væggene gjort fine og glatte. 

Som det kan ses på understående billede, er der en god blanding af flæseklæb, lecamur og forskellig slags tapet. 

Hvordan får jeg det bedste resultat? 

Skal det hele pudses op, kan det gøres med spartel, eller en anden fremgangsmåde? 

Forinden arbejdet får jeg udjævnet det meste af fliseklæbet.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jamen det kommer jo an på hvad der skal være bagefter. Skal der sættes nyt køkken op behøver du jo ikke gøre noget hvor der skal være skabe og fliser. Tapetten skal du have af da det som oftest bliver noget lort at spartel på. Der med også sagt at jeg nok ville spartel. Med mindre det er hele væggen du skal have ordnet, så ville jeg nok pudse op.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Puds eller spartel afhænger også af hvor jævnt det skal være. Det ligner der er en pæn niveau forskel mellem fliseklæb og resten? Hvis du vil have en relativ plan væg ville jeg nok starte med at udligne forskellen i puds også lægge et lag spartel ovenpå for at give ens overflade. Men det er som Kermit siger kun relevant hvis det skal være synligt 


Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også