Opmåling til vinduer

Hej 

Skal måle op til nye vinduer  .

Mine gamle vinduer er kun fuget i siderne.

Foroven går de op til en rem af træ ,og 

For neden går de ned til og lidt ud over en skråt stillet solbænk.

Altså uden fuge i top og bund.

Skal de nye vinduer fuges hele vejen rundt ,eller lige som de gamle kun i siderne  



6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De nye vinduer bør klart fuges hele vejen rundt.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Du kan bare købe vinduer i samme mål som de gamle, de har passet i mange år. Angående fugen foroven mod remmen, kan du lægge en tynd fuge på vinduet inden du sætter det i, så det er tæt. Du behøver ikke have en synlig fuge øverst.


fase
S. Fabrin skrev den 01-09-2019 09:41:47

Du kan bare købe vinduer i samme mål som de gamle, de har passet i mange år. Angående fugen foroven mod remmen, kan du lægge en tynd fuge på vinduet inden du sætter det i, så det er tæt. Du behøver ikke have en synlig fuge øverst.

 Jeg kan gå med til den løsning foroven, men hvad så forneden? Der skal der ihvertfald lukkes med en fuge, og den fuge skulle gerne være lidt trukket tilbage så vandnæsen er fri. 

Og så synes jeg faktisk det ser ud til at det kan give problemer med sålbænken, da den synes at være trukket for langt ud. Måske det bedste ville være nye sålbænke også.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Fugen forneden skal selvfølgelig lukkes så vandnæsen er fri. Det er den, så vidt jeg kan se, også på de nuværende vinduer.


fase

Sålbænken går cirka 2 cm ind under det gamle vindue !

Det der er afgørende, er om vandnæsen er fri. Tit er der i bunden af karmen to riller, hvor den yderste er vandnæsen og den inderste er beregnet til at støde sålbænken op mod. Om sålbænken i dit tilfælde rammer ind i den inderste rille kan jeg ikke se, men under alle omstændigheder skal vandnæsen være fri, så vand ikke trænger ind. Om du så skal have lavet sålbænken om, kan kun du selv afgøre.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis