Forkert maling?

Hej,


En maler har brugt vedhæftet facade maling til to indendørs vægge i stuen. Væggene er af mursten (fuldmurshus fra 71'). Det blev malet i forbindelse med at vi overtog huset, da vi lige har købt den. Så vi ved ikke om lugten er fra tidligere eller forårsaget af malingen, men disse to vægge lugter, for lugten der har spredt sig i stuen er mest koncentreret når vi stikker næsen i væggen.

Han har brugt grunder før malingen. Og han har malet væggene 3 gange.

Fik at vide årsagen kunne være malingen eller noget andet. Kan simpelthen ikke beskrive lugten.

Nogen bud på om det var klogt med dette maling?

Hej, En maler har brugt vedhæftet facade maling... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tozo har et problem med lugt, og det afhjælper svanemærkede malinger ikke som man må udlede af dit råd. 

Jeg har på intet tidspunkt antydet at svanemærkede produkter er lugtfrie.

Dit råd kan være ganske udmærket, men det er af helt andre årsager end lugt.

Når du omtaler isolerende maling, mener du så spærrende malinger som kan have effekt på sod- og nikotinlugt?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Anbefaler ham at tage fat i maleren eller at male væggen med isolerende maling for at stoppe lugten. Rådgiver ham om at bruge indendørs svanemærkede malinger fremadrettet i stedet for udendørsmalinger som denne maler har brugt.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

... så er vi efter mange omvejer vel nogenlunde enige   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Vil væggen stadig kunne ånde når jeg dækker det til med andet maling? Eller skal jeg få det slibet først?

Næppe - lugt forårsages hovedsagelig af polycykliske aromatiske hydrocarboner der påvirker lugtesansens receptorer. Luftfugtigheden påvirker peceptorenes effekt.

En effektiv spærre vil derfor som udgangspunkt også være damptæt, men det kan kun en nærmere analyse af årsag til lugten kunne fastslå.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Udendørs malinger plejer at være mere diffusionsåbne end indendørs malinger, så ja. Jeg tror heller ikke det ville gøre den store forskel da alle folk maler det ene lag plastikmaling oven på det andet, uden at opleve problemer med det. Det er mere i kældre med fugt at der er brug for at murene kan komme af med vandet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også