Laminatgulv Berry Alloc underlag

Hej, 

Jeg skal lægge Berry Alloc Grand Avenue. 

Gulvet har et formonteret underlag. 

Under det eksistrende gulv ligger et underlag med dampspærre og lyddæmpning. 

Berry Alloc skriver i manualen at jeg skal bruge dampspærre og ikke andet underlag ! obs 

Vil det være et problem at beholde det eksisterende underlag med indbygget dampspærre eller skal jeg fjerne det og lægge ny dampspærre? 

Se foto 




 Vh.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du må ikke have to dampspærrer, og slet ikke med træ imellem. Du må skulle lægge et undergulv uden dampspærre ovenpå det eksisterende, eller tage det gamle gulv op, og lægge nyt undergulv. 

renepaulsen skrev den 30-08-2019 11:42:43

Du må ikke have to dampspærrer, og slet ikke med træ imellem. Du må skulle lægge et undergulv uden dampspærre ovenpå det eksisterende, eller tage det gamle gulv op, og lægge nyt undergulv. 

 Nå ja lige til info så skal det gamle trægulv fjernes først ! :) Det er kun underlaget under trægulvet jeg gerne vil genbruge


 Vh.

Jeg har ikke svaret, men jeg har lige lagt et tilsvarende Berry Alloc gulv. I den forbindelse overvejede jeg, at lægge et kombineret underlag/dampspær i stedet for kun dampspær. Min tanke var, at det ville støjdæmpe mere med et ekstra underlag. Men jeg droppede det, fordi jeg var nervøs for at gulvet simpelthen ville blive for fjedrende at gå på. Derudover frarådede de det i butikken.


Mvh. AllanE
AllanE skrev den 30-08-2019 15:01:39

Jeg har ikke svaret, men jeg har lige lagt et tilsvarende Berry Alloc gulv. I den forbindelse overvejede jeg, at lægge et kombineret underlag/dampspær i stedet for kun dampspær. Min tanke var, at det ville støjdæmpe mere med et ekstra underlag. Men jeg droppede det, fordi jeg var nervøs for at gulvet simpelthen ville blive for fjedrende at gå på. Derudover frarådede de det i butikken.

 Allan jeg har netop bestilt gulvet og spurgte i den forbindelse ind til det. Og de sagde at der IKKE må være dobbelt underlag da garantien så ikke vil dække. Så kun dampspærre på de 0,2mm. Så jeg køber ny. 


 Vh.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis