Alarm med smart home integration

Jeg er på udkig efter et alarmsystem der kan kombineres med noget smarthome. Jeg synes dog det er en jungle at hitte rede i, derfor tænkte jeg at I kunne pege mig i den rigtige retning.
Jeg har p.t. INTET smart i mit hjem, andet end en trådløs Danfoss styring af gulvvarmen.
I første omgang skal alarmen køre standalone, men jeg kunne godt tænke mig at det på et tidspunkt kunne sættes op til at tænde lyset udenfor, og eventuelt andre steder i huset.
Hvad skal jeg gå efter? Jeg har bl.a. haft lidt kig på Somfy, Netatmo, Jablotron 100+ og Ajax. De to førstnævnte ved jeg er kompatibel med f.eks. IFTTT eller Google Assistant. De to andre er vist ikke (endnu), men man kan købe smartplugs som tilbehør. 

Er der nogen der har erfaringer nogle af de nævnte systemer? Eller som vil komme med nogle inputs? 

De to

Jeg er på udkig efter et alarmsystem der kan... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Wezio skrev den 01-09-2019 22:08:26

 Jeg tror det kommer på et tidspunkt. Enten bliver det Jablotron selv der kommer med det, eller også bliver det en 3. Part. 

Ved Vanderbilt SPC tyverialarmen (tidligere Siemens Security Products) har et svensk IT-firma udviklet et interface (Lundix) som bygger bro i mellem tyverialarmen og Z-wave/Zigbee, så tyverialarmen kan integreres med smart home. 

 Ja mon ikke det kommer på et tidspunkt, vi må se fremtiden : -)


Går og roder med lidt af hver : -)
Hvis i falder over gsm teknik så undlad deres alarmer, for at sætte dem op så kræver det den kører på internettet koblet op på en server i enten kina eller usa, firmaets support er lig nul, de aner intet om hvad de snakker om og kører i ring når man spørger om noget 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis