Anhængerstik spørgsmål


Hvis der nu er et 13-pol stik på bilen, så må man vel gerne skifte det til et 7-polet stik?

4 ledere + stel er vel nok til sådan et stik?

-venstre blink
-højre blink
-baglys
-bremselys


Der er vel ingen gode grunde til at trække ledere til højre og venstre baglygte separat?





8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis det er en moderne bil, vil den måske brokke sig, de kan være noget kræsne med anhængere og stik, og igen vil bilen nok ikke synes om du kobler begge lygterne på samme ledning.

Men det ville da være langt nemmere at montere et 13 pol stik på traileren(e) eller købe en adapter


Vi prøver igen, i morgen --

Det er er en Golf2 fra 1990, og der sidder nu et 13 polet stik på den.

Men ved sidste syn blev den betinget godkendt pga forkert spænding i anhængerstikket.

Jeg tænker så at det letteste ville være at sætte en 7-polet til 20 kr på, det er dejlig enkelt.

Der sidder allerede en 13til7 adapter i stikket.

Er det sådan, at 7-polede er ved at udgå, og erstattes af 13-polede?

Når stikket blev "kasseret" til syn, vil de jo nok tjekke til næste syn, om stikket er i orden, så er det vigtigt at stikket er korrekt monteret, så dur det ikke at koble lygterne sammen.

Når din bil har den alder, tror jeg ikke den er så kræsen med "ledningerne"

Så burde det ikke være et problem at montere et 7 pol stikdåse på bilen.


Vi prøver igen, i morgen --
Du skal bruge minimum 6 ledninger nemlig
Højre blink
Venstre blink
Højre baglys
Venstre baglys
Stoplys
Stel
Baglys SKAL være afskilte !
Og JA 7 polede stik er ved at udgå
( Burde efter min mening være sket forlængst )

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn skrev den 06-09-2019 17:19:11

Du skal bruge minimum 6 ledninger nemlig
Højre blink
Venstre blink
Højre baglys
Venstre baglys
Stoplys
Stel
Baglys SKAL være afskilte !
Og JA 7 polede stik er ved at udgå
( Burde efter min mening være sket forlængst )

 Tak for informationen. Løsningen blev at finde fejlene i det stik der sad der allerede. Og der var  6 ledere du nævner, hverken mere eller mindre. Det var et 13-pol stik, det hele ligner noget der kunne være originalt, så måske man kunne købe Golf2 med origanlt træk i 1991,

Hvorfor mener du at 13-pol er en bedre løsning?

  1. Det er det fordi du har plads til fast plus og tændings plus samt tåge baglys og baklys og anhænger kodning i stikket foruden de som er i 7 polede stik

"AUTOELEKTRIKEREN"
De 13-polede stik er i en meget bedre kvalitet, og de holder meget bedre, viser 10-12 års erfaring mig. Jeg kører så med både 7 og 13 polede stik på alle mine biler, så jeg slipper for de yderst primitive mellemstykker.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis