Hjælp!!!! Kloak på nyt hus fra typehusfirma

Hej Alle 

Vi er så “heldig” at ha fået lov og er i fuld gang med at få lavet nyt hus fra huscompagniet men er nu stødt på et kæmpe problem, da kloakmesteren er kommet for langt ned med udgangen på huset 102 cm i forhold til stikledningen på vores grund som 92 cm hvilket nu betyder at de vil ha jeg skal betale for ny stikledning.

 Men er det normalt at man er så langt ned når huset fra fjerneste afløbssted kun er 13 meter væk i forhold til udløb? Og er det ikke normalt man tager udgang i stiklednings højden? 

Håber på jer’s hjælp inden jeg smider en masse penge efter en advokat. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det overhovedet mulig at løse problemet med ny stikledning, der skal jo også være ok fald fra denne og til skelbrønd. Det er normalt koten i skelbrønd der afgør højde hele vejen ind.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Kloakmesteren burde jo stå indefor, at du har en velfungerende kloak, når det hele er færdigt.

Så jeg synes da bestemt det er en omme, på kloakmesterens regning. (med mindre der er forhold, og forbehold, der ikke er nævnt) 

Men hvordan ligger udgangene på kloakken fra selve huset, hvordan er deres kvote i forhold til skelbrønden.

Har i separatkloakeret, så i har to skelbrønde, en til spildevand og en til regnvand?


Vi prøver igen, i morgen --

Det er muligt at lave ny kloak med det rigtige fald der skulle vore ca 2 meter mere at give af til skelbrønd. Men som skrevet de har ramt 10 cm galt i forhold til stik altså under på spildevand regnvand er koblet på uden problemer. De er så ved at spise mig af med at de skal køre kloakrør under isoleringen hvilket gør de er kommet derned.

Jeg kan ikke helt følge med i sagens udvikling mere, men det lyder som om der forsøges at rette noget klyt med noget fikumdik.

Hug igennem. Meddel HusCompagniet skriftligt at betaling tilbageholdes indtil der foreligger en anmærkningsfri tilslutning, og yderligere vrøvl må de diskuterer med din advokat.

Du bliver jaget rundt i manegen, og det får ingen ende så længe du accepterer dette.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Problemet med pengene er bare du betaler først ved indflytning. Men det er ikke dit problem det er nøglefærdig byggeri og de har jo accepteret højden før de gik i gang med at bygge det må de lave om for deres regning

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis