Hvilken svejsehjem ??

Jeg har gennem en del år haft en af disse helt sorte NO-NAME svejsehjelme med fast "auto-dark" funktion . det har egentlig fungeret udmærket, men selve spændremmen og håndskruen bag på hovedet er ved at være ødelagt - den kan ikke "holde stram" mere.

Jeg vil derfor have en ny hjelm - gerne med justerbar niveau for HVORNÅR den skal gå "DARK" og HVOR MEGET "dark" den skal blive.

- jeg er fundstændig ligeglad med dødningehoveder/flammer og andet fis !!!!!!!

Er der nogle I kan anbefale til rimelig priser til hobby ?


Mvh
KSor, Århus V
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har en ældre model af sådan en her: https://www.kjv.dk/katalog/svejsning/vaernemidler/svejsehjelme/11k25135/

 + en ældre Speedglass (den er jeg gladest for, men den er også lidt dyrere)



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nu er en rimelig pris jo et relativt begreb   

Jeg har prøvet forskellige billige, men er endt med at købe "fattigmandsudgaven af Speedglass"

Den er jeg super glad for den fungere fantastisk, både til elektrodesvejsning, co2, samt tig svejsning.

Link svejsehjelm


Vi prøver igen, i morgen --

> je_ns

Hvordan er tilpasningen til "grødhovedet" ?

Et lille håndtag men drejer på for at stramme/løsne

ELLER

Flytning af rem i nogle huller ?

Uanset hvilket system ... sidder den fast på hovedet, når den først er justeret ?


Mvh
KSor, Århus V

Det er ikke en drejeknap som på de dyre Speedglass.

Men et skydesystem, som kan betjenes med en hånd når hatten sidder på hovedet, der er en fast og en bevægelig "knast" så man med 2 fingre kan stramme hjelmen, så den passer.

Det holder fint og gå ikke ud af justering, det samme med vippefunktionen, den holder også justeringen.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for info !


Mvh
KSor, Århus V
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis