Græskanter

Nogle der kan anbefaler et stykke redskab der kan anvendes til græs kanter som grænser op til bla. Brosten.. Købte noget billigt lort i biltema men efter 1 gang var der ikke mere tilbage af den der gummi snor da den simpelthen bare blir flået i stykker når den rammer hårdt materiale? Klipper pt med saks men det er fandme et helveds til arbejde.. 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har havegange i brosten der ligger op til græsplænen. Brosten og græs er i niveau, så jeg kører ganske simpelt plænelipperen over det hele.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg havde det samme problem som dig. Ingen af græstrimmerne var holdbare, så jeg lavede det hele om - det hjalp.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kan jeg ikke da brosten kant flugter med terrasse fliserne 🤣

Det har vi også gjort - men grund/jord arbejder meget.. så vi står til at fylde op nogle steder, da klipperen "kipper" for meget.. 

Men det bliver gjort, da det er nemmere at standse ulykken, end at bruge oceaner af tid på at prøve at fikse


Rettelse.. så lige nu, at du havde skrevet noget mere.. Hvad med at sætte billeder ind - det lyder til, at du har højdeforskel?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Græsarealer vokser lidt over årene. Hos mig havde jeg det samme problem, plus at græsset groede ind over fliseareal. 

Jeg skrællede ca. 5 cm græs af og lagde til side. Herefter skrællede jeg 4-5 cm jord af ved flisekant men mindre længere ind. og lagde græs tørv tilbage igen. Det er samme system som når man lægger rullegræs. græsset blev skrællet af 40-50 cm ind fra fliser.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, må det være sådan maskine her du efterlyser. 

https://www.bauhaus.dk/haven/havemaskiner/graestrimmere/texas-kantskaerer-ec1400.html

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis