Renoverings projekt

Hej alle.

Jeg er igang med at udregne en nogenlunde pris på en forholdsvis stor renovering af et hus jeg overvejer at købe..

Jeg har 400.000 kr til renovering af et 140 m2 parcelhus fra 1976. Der er stort set ikke lavet noget ved huset andet end Genvex anlæg fra 2012 og ny fjernvarme i 2019. Planen i store træk er at jeg i første omgang vil lave alt indvendigt, banke gulv op til udskiftning af kloak, vandrør og ligge gulvvarme i ny beton. Nyt tapet på vægge, nyt loft. Nyt køkken, badeværelse og bryggers. Isætning af limtræbjælke på loftet for at rykke vægge ned. Planen er at jeg vil lave alt selv - (alt hvad der er lovligt for en menig mand) Jeg har en uddannelse som tømrer, har dog ikke arbejdet i faget i over 8 år, så der er lidt rust der skal bankes af..


Jeg har forsøgt at lave en nogenlunde prisoversigt og det er her jeg gerne vil have lidt hjælp, da jeg er på bar bund hvad angår priser på fx støbning, etablering af ny kloak + udskiftning af vandrør.

Jeg har vedhæftet en original tegning af afløb/kloak af huset.

En plantegning hvilke vægge vi ønsker af vælte (rød) - og placering af limtræ (blå)

Mit bud på et budget, her må i meget gerne komme med rettelser.






21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du har været meget omhyggelig i din gennemgang og beregninger, så du er langt bedre klædt på til opgaven end jeg til at give så omfattende råd, hvilket nok skyldes din baggrund som fagmand.

Derfor vil anbefale du du deler entreprisen op i mindre bidder. Så kan vi komme med råd baseret på de erfaringer vi alle har erhvervet,

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at specifikt at få råd og erfaringer ved punkt 2. Opbrydning af gulvet i hele huset og etablering af gulvvarme, nye vandrør/slanger og kloak? Planen er selv at banke gulvet op, ligge flamingo, rionet og gulvvarmeslanger.
Så skal jeg have et firma til at støbe, hvad koster dette?


Og punkt 1. Nogen der har erfaringer med at placere et limtræ på loftet for at kunne vælte flere vægge indvendigt. 

Ang. punkt 2:

Jeg vil anbefale du overvejer en let gulvkonstruktion med gulvfibergips i stedet for beton.

Dels er det mere gør-det-selv venligt, vilket indvirker positivt på omkostningerne, og dels spiller en let gulvkonstruktion med gulvarme bedre sammen med moderne opvarmningsformer, som også påvirker varmeregningen i en gunstig retning.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg har fået støbt gulv 2 gange, og begge gange har prisen lagt omkring 1.000kr inkl moms per kvm inkl flamingo og rionet. Så jeg synes 25.000kr for 276kvm lyder noget billigt. Hvis du kan få det til den pris, så vil jeg i hvert fald gerne have nummeret på den murer :)

Vejleboer skrev den 29-08-2019 12:41:30

Jeg har fået støbt gulv 2 gange, og begge gange har prisen lagt omkring 1.000kr inkl moms per kvm inkl flamingo og rionet. Så jeg synes 25.000kr for 276kvm lyder noget billigt. Hvis du kan få det til den pris, så vil jeg i hvert fald gerne have nummeret på den murer :)

 Så du har betalt 1000 kr Per m2 kun for flamingo og rionet? Er det så inkl arbejdsløn til at ligge det og inkl støbning?


De 25.000 kr er prisen kun på materialer, priser som jeg har fundet på 10-4.dk

Annonce

Kan måske bidrage lidt til betonstøbning. Har selv lige fået det lavet, og har brugt LANG tid på at få et godt tilbud.

For det første 100mm betonlag, uden klaplag eller andet, er vi endt på en pris på 265 kr/m2.
Men vi har også fået til tilbud på 1000 kr/m2. Der sagde vi pænt nej-tak. Det tror jeg ikke kan gøres billigere, medmindre man selv står for alt.....

fabbynation skrev den 29-08-2019 13:50:46

Kan måske bidrage lidt til betonstøbning. Har selv lige fået det lavet, og har brugt LANG tid på at få et godt tilbud.

For det første 100mm betonlag, uden klaplag eller andet, er vi endt på en pris på 265 kr/m2.
Men vi har også fået til tilbud på 1000 kr/m2. Der sagde vi pænt nej-tak. Det tror jeg ikke kan gøres billigere, medmindre man selv står for alt.....

 Så de 265 kr/m2 er det inkl materialer ( flamingo, rionet, beton ) og arbejdsløn?

henrikbeck skrev den 29-08-2019 13:37:36

 Så du har betalt 1000 kr Per m2 kun for flamingo og rionet? Er det så inkl arbejdsløn til at ligge det og inkl støbning?


De 25.000 kr er prisen kun på materialer, priser som jeg har fundet på 10-4.dk

 Det var for flamingo, rionet, beton + arbejdsløn for at udlægge det og støbning og opfølgning bagefter for at fjerne eventuelle lunker mm.

Vejleboer skrev den 29-08-2019 14:40:28

 Det var for flamingo, rionet, beton + arbejdsløn for at udlægge det og støbning og opfølgning bagefter for at fjerne eventuelle lunker mm.

 Hvor mange m2 fik du støbt? 

henrikbeck skrev den 29-08-2019 15:45:41

 Hvor mange m2 fik du støbt? 

 35

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis