Renoverings projekt

Hej alle.

Jeg er igang med at udregne en nogenlunde pris på en forholdsvis stor renovering af et hus jeg overvejer at købe..

Jeg har 400.000 kr til renovering af et 140 m2 parcelhus fra 1976. Der er stort set ikke lavet noget ved huset andet end Genvex anlæg fra 2012 og ny fjernvarme i 2019. Planen i store træk er at jeg i første omgang vil lave alt indvendigt, banke gulv op til udskiftning af kloak, vandrør og ligge gulvvarme i ny beton. Nyt tapet på vægge, nyt loft. Nyt køkken, badeværelse og bryggers. Isætning af limtræbjælke på loftet for at rykke vægge ned. Planen er at jeg vil lave alt selv - (alt hvad der er lovligt for en menig mand) Jeg har en uddannelse som tømrer, har dog ikke arbejdet i faget i over 8 år, så der er lidt rust der skal bankes af..


Jeg har forsøgt at lave en nogenlunde prisoversigt og det er her jeg gerne vil have lidt hjælp, da jeg er på bar bund hvad angår priser på fx støbning, etablering af ny kloak + udskiftning af vandrør.

Jeg har vedhæftet en original tegning af afløb/kloak af huset.

En plantegning hvilke vægge vi ønsker af vælte (rød) - og placering af limtræ (blå)

Mit bud på et budget, her må i meget gerne komme med rettelser.






Hej alle. Jeg er igang med at udregne en... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Mht aflastning på loftet, vil jeg anbefale et stykke I-jern istedet for limtræ. Den er meget mindre dimensioneret og ikke ret dyr.


 

Hvis det eksisterende gulv er (acceptabelt) isoleret vil jeg anbefale at lægge gulvvarmen i gulvplader med spor og varmefordelingsplader. Det er et langt mindre arbejde end at støbe et nyt gulv. Og faktisk giver det også en langt bedre varme, da det reagerer på meget kort tid - i modsætning til betongulve der kan tage helt op til et døgn om at ændre temperaturen mærkbart.
https://www.10-4.dk/search/indices/search/lang:dan?search=varmefordeling&limit=9999&renderLimit=10
Held og lykke med projektet!

petkir skrev den 29-08-2019 21:14:29

Hvis det eksisterende gulv er (acceptabelt) isoleret vil jeg anbefale at lægge gulvvarmen i gulvplader med spor og varmefordelingsplader. Det er et langt mindre arbejde end at støbe et nyt gulv. Og faktisk giver det også en langt bedre varme, da det reagerer på meget kort tid - i modsætning til betongulve der kan tage helt op til et døgn om at ændre temperaturen mærkbart.
https://www.10-4.dk/search/indices/search/lang:dan?search=varmefordeling&limit=9999&renderLimit=10
Held og lykke med projektet!

 Der er desværre kun 5 cm isolering batts iflg originale tegninger.

Du kan lægge 100 mm flamingoplader ovenpå det eksisterende gulv og så gulvplader mv derpå. Kræver selvfølgelig at du har tilstrækkelig loftshøjde, og der skal modificeres nogle dører mv, men stadig langt mindre arbejde end at bryde op og støbe nyt :)


Annonce
petkir skrev den 29-08-2019 21:48:21

Du kan lægge 100 mm flamingoplader ovenpå det eksisterende gulv og så gulvplader mv derpå. Kræver selvfølgelig at du har tilstrækkelig loftshøjde, og der skal modificeres nogle dører mv, men stadig langt mindre arbejde end at bryde op og støbe nyt :)


 Der er desværre kun almindelig 240 cm loftshøjde, det var en god mulighed men det bliver for lavt. Tak for forslaget.

Du skriver indledningsvia at det gamle gulv skal bankes op for udskiftning af bl.a. kloak som forhåbentlig ligger under den nuværende konstruktion. I så fald vil jeg anbefale du graver et spadestik dybere og får en isolering mod terræn der opfylder dagens krav, og der er 100mm langt fra tilstrækkeligt.

Dette er særlig vigtigt med gulvvarme.

Overvejelser om et let konstruktion i stedet for beton, vil jeg stadig anbefale ad samme grund som petkir har redgjort for.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 30-08-2019 06:31:42

Du skriver indledningsvia at det gamle gulv skal bankes op for udskiftning af bl.a. kloak som forhåbentlig ligger under den nuværende konstruktion. I så fald vil jeg anbefale du graver et spadestik dybere og får en isolering mod terræn der opfylder dagens krav, og der er 100mm langt fra tilstrækkeligt.

Dette er særlig vigtigt med gulvvarme.

Overvejelser om et let konstruktion i stedet for beton, vil jeg stadig anbefale ad samme grund som petkir har redgjort for.

 Jeg har også regnet med 300 mm isolering.

Til din reference kan jeg oplyse at jeg lige er blevet færdig med totalrenovering af 160 m2 præstegård fra 1870. Jeg har lavet alting selv. Alt er nyt. Gravet ud, isoleret mod terræn, nye afløb, ny el, nyt vand, nyt varme, vægge, lofter, køkken, bad osv osv. Alting. Det tog fire års hverdagsaftener og weekender parallelt med fuldtidsarbejde og tre små børn. Det kostede ca 700.000 alt inklusive. 

henrikbeck skrev den 29-08-2019 21:00:04

 Hvordan vil du fastgøre de enkelte spær til I-jernet?

 Man bruger beslag som dem her:


Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis