Kiprelæ med App

Hej. 

Jeg har for nuværende dette kiprelæ som styrer min belysning udenfor. Dette er sat op til 2 kontakter og fungerer helt perfekt. 

Jeg kunne dog godt tænke mig at kunne styre dette på min telefon, således jeg kan tænde og slukke det selvom jeg er et andet sted i landet. Kender i til at man kan få et Wifi kiprelæ med fungerende app? 

Jeg har forsøgt at søge på dette, men ikke rigtig fundet noget.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den kan godt monteres i tavlen, selvom den ikke er til din-montering. Men er lille så den kan også være andre steder f.eks. i en loftdåse.

Du skriver “wifi” - hvordan kan du komme på dit private wifi i dit hjem fra et sted i verden? Er du fortrolig med begreber som Fast IP, DynDNS, port forwarding, vpn, eller vil du være afhænig af en cloudtjeneste?

Sonoff kræver enten egen firmware og netværksopsætning eller tillid i kinamandens serverdrift.

GSM er et alternativ:

en lille RTU GSM remote koster i dag 200 kr + sim-kort.



Jeg er ganske klar over når jeg skriver wifi. Jeg skal blot kunne tænde og slukke for relæet igennem en app, men relæet kobles op på wifi og hvilken server jeg gør det igennem har jeg svært ved at se der er større risici ved, hvis folk vil på mig netværk skal de nok komme det :) 


Det jeg leder efter er egentlig præcis som denne https://www.el-grossisten.dk/wi-fi-stikkontakt-m-taend-sluk-via-smartphone.html?gclid=EAIaIQobChMI5sWVyY2w5AIVw-AYCh3argLTEAQYBSABEgIfNPD_BwE

Bare som kiprelæ :) 

Annonce
slet ingen som kender til nogle systemer? kan man lave noget IHC eller hvordan? jeg har forespurgt mig ved min elektriker som heller ikke kunne komme med et kvalificeret svar :)

Alternativt kunne jeg skifte alle mine lamper ud med HUE, men det er også en ret dyr løsning som stadig ikke er vildt god.
Spørg i den Facebook gruppe der hedder Sonoff og andet smarthomeudstyr, de er supernørder i dette 
Du skal bruge teknologien zigbee, IKEA og Philips (hue)  har det. Genialt, og man bliver ikke flået. Tror det kunne blive de endelige for IHC. Og ja, kan styres fra din mobil ude fra, min kollega anbefaler philips som bridge. Pærer blandet fra IKEA og Philips. Man kan få indsatser til sine kontakte, fra eks. greenline, hvis man eks. skal bruge dæmper. De koster halvdelen af en LK std. touch dæmper.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis