Hvordan slukker jeg for det varme vand?

Hej!

Jeg skal til at rense min brusers blandingsbatteri, da trykket er svagt og varmen ikke rigtig trænger igennem.

Jeg skal derfor slukke for vandet, men jeg kan kun finde et rødt håndtag, som slukker for det kolde vand for både bruser og håndvask. Hvor kan jeg mon finde håndtaget til det varme vand?

Jeg bor i øvrigt i en andelsforening i København.

Tak!

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du er nødt til at slukke for både koldt og varmt vand, så sluk på den røde ventil, så er det klaret.


fase
S. Fabrin skrev den 28-08-2019 09:06:36

Du er nødt til at slukke for både koldt og varmt vand, så sluk på den røde ventil, så er det klaret.

Jeg har allerede slukket den røde ventil, men denne slukker åbenbart kun for det kolde vand. Det varme vand er derfor stadig tilgængeligt. Er der mon en "hovedafbryder" et sted?

Foran en evt. varmeveksler eller varmtvandsbeholder må der sidde en ventil, som lukker for det varme vand. Der kan godt komme lidt varmt vand, efter du har lukket, indtil trykket er væk. Et par sek.


fase

Hiv du hellere fat i viceværten og få ham til det. Du lukker ikke kun hos dig selv men hele blokken.


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

johnm skrev den 28-08-2019 15:20:50

erdf

 Fejl

Hvis i har vandmålere i hver enkelt lejlighed, kan du sikkert lukke for vandet der. Er der fælles varmtvandsforsyning, sidder der sikkert også måler på varmtvandsstrengen.


Søren O

Tak for alle svar. Jeg fandt ventilen for det varme vand, og den sad under køkkenvasken.

Jeg er i mellemtiden stødt på en ny problemstilling.

Jeg fik renset termostatbatteriet som på denne video, men vandtrykket er stadig den samme (svag). Hvad kan jeg ellers gøre for at øge trykket?

Du skal skrue blandingsbatteriet af og se, om filtrene i blandingsbatteriet er rene, hvis ikke så rens dem.


fase
S. Fabrin skrev den 29-08-2019 09:13:49

Du skal skrue blandingsbatteriet af og se, om filtrene i blandingsbatteriet er rene, hvis ikke så rens dem.

Nu har jeg både renset termostatbatteriet samt filtrene i blandingsbatteriet. Rent faktisk var ingen af delene særligt beskidte, så jeg mistænker, at blandingsbatteriet er en slags, der sparer på vand og varmt vand. 

Kan jeg have ret i min mistanke?

Her er i øvrigt link til hele bruse systemet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis