Skrue til mursten?

Jeg har søgt en del på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.


I vore dage hvor man efterhånden kan finde det meste, bare man gider søge efter det på nettet, undrer det mig lidt at det ikke vælter op med resultater når man søger efter skruer der kan skrues direkte ind i en mursten, altså uden brug af rawplug.


Kan det virkelig passe det ikke findes?


Jeg er kommet til at lave et “pløre”-hul i en fuge ved opsætning af udendørslampe med 3 skruehuller, men har lige præcis mulighed for at vinkle en skrue og ramme murværket - hvis ellers de skruer findes?


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jeg har søgt en del på nettet, men synes ikke... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
PinkHenrik skrev den 29-08-2019 11:24:42

Jeg forstå slet ikke denne tåbelige debat.
Normalt har vi et godt og morsomt forhold til hinanden herinde, men det virker som om Ekstra Bladets "Nationen" er rykket herind       
Du spørger om der findes skruer der kan sættes direkte i en mursten uden plugs, og du får et svar der hedder karmskruer... hverken mere eller mindre.

At jeg så er enig i at det er totalt overkill at bruge karmskruer til dit formål og derfor ville vælge en mere langtidsholdbar løsning som ikke ødelægger din mur på længere sigt, er sådan set ganske ligegyldigt, for det er det du spørger efter.

Lad os lige få den gode tone tilbage igen... vi skal være her alle sammen   

 “Du spørger om der findes skruer der kan sættes direkte i en mursten uden plugs, og du får et svar der hedder karmskruer... hverken mere eller mindre.”


Jo, der var lige præcis meget “mere” end der blev spurgt om 🙂.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Er der en voksen til stede?

Uddybende spørgsmål afvises arogant om utidig indblanding. Gode alternativer fra erfarne folk, afvises irreteret som irelevant.

Den form for adfærd har faktisk en diagnose i psykiatrien.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Damn - nu kører tråden videre. Jeg henter flere popkorn   


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

sådan en kan.

Men kan ikke huske navnet,  men 4 cm lang og vel forbores med et 3 mm bor. Vi bruger dem også til fermacel men uden boring. 

Annonce
Rantzau skrev den 29-08-2019 13:55:19

Er der en voksen til stede?

Uddybende spørgsmål afvises arogant om utidig indblanding. Gode alternativer fra erfarne folk, afvises irreteret som irelevant.

Den form for adfærd har faktisk en diagnose i psykiatrien.

Det er da pokkers så klog du er 😊. Tidligere agerede du ingeniør, og kunne berette om k3’ere, og i mellemtiden er du åbenbart blevet psykolog, og tror du skal til at diagnosticere mig; og så kalder I MIG arrogant 😳🤣.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

LL1 skrev den 29-08-2019 14:27:37

Men kan ikke huske navnet,  men 4 cm lang og vel forbores med et 3 mm bor. Vi bruger dem også til fermacel men uden boring. 

Mange tak for svar og billede 👍👍. Nu må vi se hvilken løsning jeg ender ud med; heldigvis sidder lamperne i tørvejr 🌞, så det burde være fint med den “dovne” løsning med en skrue (der er 3 huller i lampen, det er heldigvis kun et enkelt det drejer sig om  👍).


Med venlig hilsen

 

Lars F.

https://samvirke.dk/artikler/derfor-skal-du-sige-pyt



Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis