Skrue til mursten?

Jeg har søgt en del på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.


I vore dage hvor man efterhånden kan finde det meste, bare man gider søge efter det på nettet, undrer det mig lidt at det ikke vælter op med resultater når man søger efter skruer der kan skrues direkte ind i en mursten, altså uden brug af rawplug.


Kan det virkelig passe det ikke findes?


Jeg er kommet til at lave et “pløre”-hul i en fuge ved opsætning af udendørslampe med 3 skruehuller, men har lige præcis mulighed for at vinkle en skrue og ramme murværket - hvis ellers de skruer findes?


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jeg har søgt en del på nettet, men synes ikke... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Natur skrev den 28-08-2019 21:09:29

 Helt ærligt - at nedgøre de svar, der kommer (og kalde svareren for "måske" mindrebemidlet.. - det er sg. dårlig stil
- Jeg kan godt forstå hvorfor mange herinde, stiller spørgsmålstegn ved, at du absolut vil vælge en dårlig OG  besværlig løsning!! i stedet for, bare at lave det rigtigt!
Hvorfor gide svare dig en anden gang - når du ikke vil lytte til "plan A" og kalder folk for "måske mindrebemidlede" = fatsvage
Og bemærkningen fra @jenshøj "Rantzau's "vi alene vide"-kommentarer er utrolig trættende i længden. Bare ignorer dem, når hun ikke bidrager med noget relevant." er dog utrolig plat.. Om nogen giver HAN, nogle gode fyldestgørende svar til GDS..  At jeg nogle gange har kommenteret, at jeg hellere vil bruge sjove maskiner i stedet for håndkraft - det ændrer ikke på, at hvis flere GDS'er fulgte hans råd - så var der færre problemer!

At “nedgøre” (som du kalder det) de svar der kommer, KUNNE måske hænge sammen med at folk hele tiden liiiige skal ind og give deres besyv med, og være sarkastiske, “morsomme”, eller give en løftet pegefinger omkring noget helt andet end det jeg faktisk spørger om!! Noget jeg SLET ikke har bedt folk om at forholde sig til!; måske folk burde svare på det man spørger om, og ikke alt muligt andet?! Måske DERFOR jeg fik nok i går, da folk bare bliver ved og ved og ved, og slet ikke kender deres besøgelsestid!!


Jeg er på ingen måde nybegynder ud i “gør det selv”-projekter, jeg har boet i eget hus i 25 år, jeg ved udmærket hvordan tingene skal og bør laves! Og her vurderede jeg altså, at jeg ikke orkede at rode mere med den porøse fuge, og ville prøve en anden løsning; mere var der såmænd ikke i det, kære venner!!


Jeg kunne bare have spurgt om der fandtes skruer til mursten, så ville den ged have været barberet, men i og med jeg, for forståelsens skyld (det plejer folk at spørge ind til) kort beskriver “projektet”, kegler folk rundt og tror de skal forholde sig til mit valg af opsætningsmetode af lampen; noget jeg SLET ikke har bedt om, noget som i realiteten slet ikke kommer folk ved!


Jeg er normalt et meget dannet og taknemmeligt menneske (kig evt. på mine tidligere opslag) men i går, indrømmet, fik jeg desværre nok, i og med det ærligt talt virkede som om folk SLET IKKE gad fatte hvad indlægget reelt drejede sig om....


Bemærkningen fra “jenshøj” var fuldt ud reel og saglig. “Rantzau’s” bemærkninger var fulde af sarkasme og bedrevidenhed, og kunne (burde!) måske leveres på en helt anden måde - jeg var også træt af ham!


Så summa summarum, jeg følte mig provokeret og fik nok, det tror jeg også folk godt kan forstå.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Lars F. :

Hold nu op med at optræde så selvhøjtideligt og tøsefornærmet når folk påpeger du er på vej ud i noget snavs. At du samtidig har en påfaldende mangel på humor pynter heller ikke på dit CV.

... slut herfra.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Nu har du jo fået oplysninger om hvilken type skrue man bruger til mursten uden plugs. Nu kan du så lave dit projekt som du ønsker.

Det ændre bare ikke ved at jeg, og flere andre herinde, syntes at det er en dårlig løsning. 

Og nej - jeg forstår ikke hvorfor du er så forhippet på at søge en b løsning. Så mange minutter tager det heller ikke at blande lidt mørtel og fylde en fuge eller et hul op. 

Og jo - jeg tror godt at vi fatter hvad indlægget reelt drejede sig om. Vi er bare ikke enige med dig. Men fred være med det.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Rantzau skrev den 29-08-2019 09:22:17

Lars F. :

Hold op med at optræde så tøsefornærmet når folk påpeger du er på vej ud i noget snavs. At du samtidig har en påfaldende mangel på humor pynter heller ikke på dit CV.

... slut herfra.

Jeg er skam ikke tøsefornærmet ;-), men din type (sarkastisk og “frisk fyr”-typen) befinder sig desværre i alle fora, og I tror alle tager jeres personlighed ind, selvom I er en splint i røven, for så derefter at “forsvare” opførslen med “humor” - ja, som om, helt sikkert da :-). Din “humor”, som du kalder det, er sjovt nok ikke humor i min verden ;-). 

Men det har jeg ærligt talt ikke indtrykket af du har forståelse for.

Der er vist kun din egen næsetip at tage hensyn til der.



Med venlig hilsen

 

Lars F.

Jens J. skrev den 29-08-2019 09:34:24

Nu har du jo fået oplysninger om hvilken type skrue man bruger til mursten uden plugs. Nu kan du så lave dit projekt som du ønsker.

Det ændre bare ikke ved at jeg, og flere andre herinde, syntes at det er en dårlig løsning. 

Og nej - jeg forstår ikke hvorfor du er så forhippet på at søge en b løsning. Så mange minutter tager det heller ikke at blande lidt mørtel og fylde en fuge eller et hul op. 

Og jo - jeg tror godt at vi fatter hvad indlægget reelt drejede sig om. Vi er bare ikke enige med dig. Men fred være med det.

Jamen, bestemt enig da, det er da ikke den “rigtige” og optimale måde at lave det på, men:


1: Det var ikke det jeg spurgte om, og...


2: Nu havde jeg, som trådstarter, flere gange gjort opmærksom på, at jeg gerne så man holdt sig til emnet.


Desværre er det svært at høre tonefaldet i ting som fora, mails, osv., men jeg tror godt du kan se hvorfor jeg fandt det provokerende med de ord du skrev:


“Lars F.

Al den tid du har brugt på denne tråd kunne være brugt til at lave det ordentligt i stedet for en b løsning.”


Det kan da næsten kun opfattes negativt hos modtager, i det her tilfælde, mig, ikke sandt?


Og hvis man mener det anderledes, så garnerer man lige med lidt smiley’s og andet ;-).


Men tak for dit, trods alt, høflige svar her. Sådan opfatter jeg det i hvert fald 🙂.




Med venlig hilsen

 

Lars F.

Annonce

Nej, du opfører dig IKKE som et dannet menneske.. 

- og at blive sur over, at folk kommenterer på at du gider bruge såå meget tid på at lave en dårlig løsning - det kan kun udlede tanker om, at alt(eller meget) det andet du har lavet i de 25 år "i eget hus", er en gang klyt og klamp.. = K3

de mennesker herinde, som du "med måske din humor" (ikke min) omtaler som "en splint i røven" - kan nok 100 gange mere end dig - og du burde lytte, i stedet for at nedgøre.. 

Men ja, du er da sikker på, at mange ikke gider hjælpe dig, hvis du spørger igen herinde..

Men så smut da i "hjem og fusk" og spørg de "kompetente medarbejdere" der - de siger dig ikke imod..


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 29-08-2019 10:28:44

Nej, du opfører dig IKKE som et dannet menneske.. 

- og at blive sur over, at folk kommenterer på at du gider bruge såå meget tid på at lave en dårlig løsning - det kan kun udlede tanker om, at alt(eller meget) det andet du har lavet i de 25 år "i eget hus", er en gang klyt og klamp.. = K3

de mennesker herinde, som du "med måske din humor" (ikke min) omtaler som "en splint i røven" - kan nok 100 gange mere end dig - og du burde lytte, i stedet for at nedgøre.. 

Men ja, du er da sikker på, at mange ikke gider hjælpe dig, hvis du spørger igen herinde..

Men så smut da i "hjem og fusk" og spørg de "kompetente medarbejdere" der - de siger dig ikke imod..


Og så trækker vi lige piben ind igen, fætter BR!


Du blander du i noget der slet ikke rager dig, og sidder og hidser dig op over noget du ikke har noget med at gøre, christ! *GGG* 😂.


Jeg håber du kommer igennem dagen 😳😊.


NB: Du skulle vel ikke i bund og grund være samme person som “Rantzau”, eller som minimum have noget med personen at gøre?? I forsvarer hinanden som et bedre ægtepar 🤣😂.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Fætter BR skulle du måske besøge - de har sikkert remedier, der passer til niveauet    - derudover blander jeg mig i hvad der passer mig - og hvorfor skulle jeg hidse mig op - det klarer du jo fint selv  

Og jeg kender ikke Rantzau - men jeg har den dybeste respekt for håndværk - hvilket alle herinde burde have.. hvorfor ellers være på sitet?

Jeg er helt sikker på, at min dag vil være bedre end din - for jeg omgiver mig kun med dejlige mennesker   

Men det er jo ikke det som sitet her drejer sig om - så næste gang du spørger herinde - hvis der bliver en næste    - så spørg om den bedste måde at løse ting på - ikke den ringeste..


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg forstå slet ikke denne tåbelige debat.
Normalt har vi et godt og morsomt forhold til hinanden herinde, men det virker som om Ekstra Bladets "Nationen" er rykket herind       
Du spørger om der findes skruer der kan sættes direkte i en mursten uden plugs, og du får et svar der hedder karmskruer... hverken mere eller mindre.

At jeg så er enig i at det er totalt overkill at bruge karmskruer til dit formål og derfor ville vælge en mere langtidsholdbar løsning som ikke ødelægger din mur på længere sigt, er sådan set ganske ligegyldigt, for det er det du spørger efter.

Lad os lige få den gode tone tilbage igen... vi skal være her alle sammen   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Natur skrev den 29-08-2019 11:05:53

Fætter BR skulle du måske besøge - de har sikkert remedier, der passer til niveauet    - derudover blander jeg mig i hvad der passer mig - og hvorfor skulle jeg hidse mig op - det klarer du jo fint selv  

Og jeg kender ikke Rantzau - men jeg har den dybeste respekt for håndværk - hvilket alle herinde burde have.. hvorfor ellers være på sitet?

Jeg er helt sikker på, at min dag vil være bedre end din - for jeg omgiver mig kun med dejlige mennesker   

Men det er jo ikke det som sitet her drejer sig om - så næste gang du spørger herinde - hvis der bliver en næste    - så spørg om den bedste måde at løse ting på - ikke den ringeste..


 Stadigvæk: Hvad blander du dig for? 


Hvis jeg smutter en tur i BR, så møder jeg vel dig bag skranken? Du lyder i hvert fald som en der burde stå der 🙂.


Og ja, jeg har været på sitet her i mange år, og spurgt om mange ting i tidens løb, det har jeg skam tænkt mig at blive ved med - hvorfor skulle jeg ikke det? 😉


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis