Skrue til mursten?

Jeg har søgt en del på nettet, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget.


I vore dage hvor man efterhånden kan finde det meste, bare man gider søge efter det på nettet, undrer det mig lidt at det ikke vælter op med resultater når man søger efter skruer der kan skrues direkte ind i en mursten, altså uden brug af rawplug.


Kan det virkelig passe det ikke findes?


Jeg er kommet til at lave et “pløre”-hul i en fuge ved opsætning af udendørslampe med 3 skruehuller, men har lige præcis mulighed for at vinkle en skrue og ramme murværket - hvis ellers de skruer findes?


Med venlig hilsen

 

Lars F.

38 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Karmskruer og et 5,5 mm. bor.

Men de er selvfølgelig lidt store. Måske findes der skruer i andre dimensioner.


Træd ikke på mine ledninger :o)
Rantzau skrev den 28-08-2019 09:18:39

Der er gode grunde til at rawplugs er opfundet. Deres fordele overstiger langt alternativerne.

Hvorfor vil du undgå rawplugs?


Prøv evt. at læse mit indlæg igen; det kan ikke lade sig gøre med en rawplug lige der ;-). 

Og inden jeg evt. begynder at bruge en masse tid på at prøve at reparere fugen, ville jeg undersøge om der evt. var en hurtigere løsning.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

bobenontot skrev den 28-08-2019 08:59:23

Karmskruer og et 5,5 mm. bor.

Men de er selvfølgelig lidt store. Måske findes der skruer i andre dimensioner.

 Tak for svar :-).


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Efter at have læst dit indlæg igen tvivler jeg på at en karmskrue er det rigtige til dit projekt.

Hvorfor kan du ikke bruge en rawplugs ?

Min erfaring er at man ikke altid skal vælge den hurtigste løsning, men den rigtige løsning.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Annonce
Jens J. skrev den 28-08-2019 09:50:45

Efter at have læst dit indlæg igen tvivler jeg på at en karmskrue er det rigtige til dit projekt.

Hvorfor kan du ikke bruge en rawplugs ?

Min erfaring er at man ikke altid skal vælge den hurtigste løsning, men den rigtige løsning.

 Jeg citerer fra mit første indlæg:


“Jeg er kommet til at lave et “pløre”-hul i en fuge ved opsætning af udendørslampe med 3 skruehuller, men har lige præcis mulighed for at vinkle en skrue og ramme murværket” - bemærk især ordet “pløre-hul”.




Med venlig hilsen

 

Lars F.

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at sætte en rawplug præcist i et "plørehul".

Du skal bare bruge det rigtige værktøj, den rigtige teknik og ikke en nedbrydningshammer.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 28-08-2019 10:02:24

Selvfølgelig kan det lade sig gøre at sætte en rawplug præcist i et "plørehul".

Du skal bare bruge det rigtige værktøj, den rigtige teknik og ikke en nedbrydningshammer.   

Det kan det sikkert sagtens, men lige nu befinder jeg mig altså i en situation hvor jeg vurderer at jeg vil prøve at skrue direkte i væggen, qua den plads og tilgængelighed der pt. er.

Jeg ved udmærket hvordan man gør tingene ordentligt, dette er ikke en “spring over hvor gærdet er lavest”-situation, som mange åbenbart tror, det er en “jeg har besluttet at prøve en anden løsning end den gængse”-situation.


Med venlig hilsen

 

Lars F.

Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis